Американският търговец на дребно „Бест бай“ (Best Buy) не успя да постигне своите тримесечни целеви приходи и затова коригира надолу прогнозите си за продажбите и печалбата през цялата година, след като увеличението на митата увеличи разходите, съобщава Си Ен Би Си.
Компанията заяви, че за финансовата 2026 г. очакванията ѝ са за приходи между 41,1 и 41,9 милиарда долара, което е понижение спрямо предишния диапазон от 41,4 до 42,2 милиарда долара. „Бест бай“ също така планира коригирана печалба на акция в размер на 6,15 до 6,30 долара, сравнение с прошлата прогноза от 6,20 до 6,60 долара.
Финансовият директор на „Бест бай“ Мат Билунас обясни, че очакванията на компанията предполагаят митата да останат стабилни и „не се очаква значителна промяна в потребителското поведение спрямо тенденциите, наблюдавани през последните тримесечия.“
Той добави: „Както можете да си представите, основавайки се на нашия опит, ще продължим да планираме възможни сценарии и да реагираме гъвкаво в зависимост от ситуацията.“
Нетната печалба на „Бест бай“ за тримесечния период, приключил на 3 май, намалява с около 18% до 202 милиона долара или 95 цента за акция, в сравнение с 246 милиона долара или 1,13 долара за акция през същия период на предходната година. Без да се отчитат еднократните разходи, включително тези за преструктуриране на сектора „Бест бай хелт“ (Best Buy Health), компанията отчита печалба от 1,15 долара на акция.
Приходите за първото тримесечие също са спаднали в сравнение с 8,85 милиарда долара за предходния период.
Сравнимите продажби, които „Бест бай“ определя като приходи от онлайн и физически магазини, работещи поне 14 месеца, намаляват с 0,7% на годишна база. В САЩ съгласно сравнимите данни продажбите също падат с 0,7% на годишна база, тъй като потребителите купуват по-малко оборудване за домашно кино, битова техника и дронове. Компанията отбеляза, че спада в тези категории е частично компенсиран от ръст в компютрите, мобилните телефони и таблетите.




