Необходима е ясна стратегия за комуникация от държавата, за да можем да представим и обсъдим предимствата на туристическите ни дестинации, както за българските граждани у нас, така и за тези зад граница, и за чуждестранните туристи.
Това подчерта д-р Симона Велева, председател на Съвета за електронни медии (СЕМ), по време на форума „БГ ТУРИЗЪМ – ЗИМА 2025/2026“, организиран от Българската телеграфна агенция (БТА). Събитието се провежда днес в Конферентния център – зала „Poдonu“ 2 в хотел „Перелик“, Пампорово. То се реализира в партньорство с Община Чепеларе, Българския съюз по балнеология и СПА туризъм (БСБСПА) и к.к. Пампорово.
„Когато стартира туристическият сезон, е важно да се замислим как нашата чудесна страна се представя в медиите и как достига до всеки потенциален турист. Съветът за електронни медии извършва мониторинг на традиционните и онлайн медии“, допълни д-р Велева.
По нейни думи, съществува нужда от повече положително представяне на българските туристически дестинации, което да бъде насърчавано от инфлуенсъри. Тя посочи и вредното въздействие на дезинформационни кампании, които негативно се отразяват на българския туризъм. „Тези кампании често са координирани и целят да навредят на нашите дестинации. Но забелязваме и усилията на сегашното правителство. Чухме за опити България да бъде включена в кулинарния туризъм. Считам, че всичко това е възможно само при добра координация. Необходимо е да имаме общи, насочени и устойчиви усилия, тъй като България притежава чудесни хора, природа, култура и традиции на гостоприемство. Всичко зависи от нас да го представим по най-добрия начин,“ заяви председателят на СЕМ.
Генералният директор на БТА Кирил Вълчев отбеляза, че медиите трябва да действат като платформа за смислен дебат относно достъпността на планините, който да не предизвиква скандали, а да открие темата за профилактиката в контекста на здравния туризъм.




