Бич за Боливуд е манипулирането на филмовите критики и боксофиса, казват представители на индустрията

Проблем в Боливуд – основният стълб на успешната индийска киноиндустрия, е манипулацията на рецензиите и приходите от боксофиса, твърдят представители от бранша, цитирани от АФП.

За успеха на един филм не съществува по-добра стратегия от получаването на положителни ревюта. В Боливуд както продуцентите, така и актьорите не се колебаят да изразходват значителни суми, за да заемат такива рецензии, които биха стимулирали боксофиса, рискувайки с това репутацията на цялата индустрия.

Тази практика отдавна не е тайна, но само малцина от индустрията, чийто годишен оборот е около 60 милиарда долара, са готови да говорят публично за нея.

„Ако не ангажирате инфлуенсъри и критици, те ще опетнят вашия филм, дори да е качествен. А ако ръководствата им платят, те ще хвалят и лоши продукции. Това вече е неразривна част от нашите рекламни разходи“, заявява продуцентът и разпространител Суниел Вадхва пред АФП.

Тази схема е толкова разпространена, че зрителите започват да проявяват недоверие към критиците, отбелязва разпространителят Радж Бансал. Според него, истинските киномани разбират, че рецензиите са манипулирани. „След като някоя медия оцени филм с четири звезди, получавам съобщения, в които пише: ‘Това е сигнал, че филмът не е добър'“, добавя Бансал.

Това недоверие вече оказва влияние и върху приходи от кинопрожекции.

След премиерата, много филми постига разочароващи резултати в боксофиса или напълно се провалят, допълва Радж Бансал. Зрителите често чакат мнения от свои познати, преди да решат да купят билет.

„Те имат усет за измама“, казва анализаторът Гириш Джохар.

Някои продуценти са намерили начин – при премиерата на новите си филми, те изкупуват всички билети, за да увеличат приходите от боксофиса.

Судхир Касливал, собственик на кино в Джайпур, припомня, че през миналата година всеки билет за филм с Шах Рук Хан е бил резервиран онлайн, но повечето места остават незаети по време на прожекцията.

„Продуценти, режисьори и дори актьори купуват билети. Бъдещето на Боливуд е ясно заплашено от практики, които заблуждават публиката“, подчертава той.

„А когато тези резерви не са достатъчни, започват покупките от компании, а след това следват разпродажбите на билети“, добавя продуцентът Радж Бансал. „Всичко се манипулира – от рецензии до социални мрежи…“, с огорчение споделя той, който е разпространил над 1500 филма през шестдесетгодишната си кариера.

Най-новият скандал излезе наяве в началото на годината около екшън филма Skyforce.

Анализатор, пожелал анонимност, разкри, че приходите му са били фалшиво завишени с 6 до 9 милиона долара. Според него, на онлайн платформите е било видно, че билетите са разпродадени, но кинозалите практично са останали празни.

Режисьорът на филма Акшай Кумар отрича всякакви манипулации свързани с приходите.

Продуцентът Суниел Вадхва твърди, че подобна манипулация е била извършена и с един от големите хитове на годината, комедията Thamma, чиито приходи бяха изкуствено увеличени с 15 до 18 милиона долара.

Режисерът на филма също отхвърля тези обвинения.

„Тази система е толкова вкоренена, че всеки, който я отхвърля, бива наказан. Истинските критици са заплашвани и преследвани“, казва Вадхва.

Онлайн платформите за разпространение обаче започват да осъзнават рисковете. Някои от тях вече изискват сертифицирани данни за боксофиса преди да сключат договори с продуцентите.

„Платформите станаха по-взискателни относно филмите, които одобряват“, отбелязва Суниел Вадхва. Все още обаче, ситуацията в Боливуд остава непроменена. „Масовото изкупуване на билети ще продължи, докато продуцентите виждат нужда от него“, предупреждава той.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук