Борис Бонев
На снимката: Борис Бонев, общински съветник от гражданската организация „Спаси София“.

Общинският съветник Борис Бонев предлага неотложни реформи на градския транспорт на София, който е изправен пред фалит и спиране. 

Той представи цялостна концепция за реформи на сектора, включваща закриване на Центъра за градска мобилност; оптимизация на директорските позиции и дублиращите се отдели, както и серия от мерки, целящи подобряване на транспорта, привличане на нови пътници и увеличаване на приходите.

Целта е намаляване на загубите и започване на амбициозна програма за подобряване на транспорта.

Борис Бонев заяви, че София е изправена пред транспортен хаос.

Когато хората нямат алтернативи, са принудени да се движат с автомобил, категоричен е съветникът.

Друг проблем, върху който той акцентира, е безконтролното паркиране в столицата.

Бонев отчете, че милиарди левове са инвестирани в метро и градски транспорт, но резултатът не е налице. „Трябваше много повече хора да използват обществения транспорт, вместо това пътниците намаляват. Това означава, че транспортната политика на София е провал“, категоричен бе Бонев.

Той е убеден, че COVID кризата и цените на горивата не са единствената причина за проблемите в сектора.

Бонев представи пет спешни мерки за градския транспорт: Чрез създаването на единно транспортно предприятие се цели намаляване на разходите, премахване на дублиращите се функции и позиции, обща визия и ясна отговорност и координираност на действията за по-лесно управление.

„В момента имаме много вожд, малко индианец, което води до лоши условия на труд, интриги, любимци сред съвета на директорите, а средата на работа е токсична“, аргументира се Бонев.

За подобряването на контрола се предвижда създаването на единен орган за контрол по паркирането и нулева толерантност към нарушителите. Нужна е електронизация на процеса, се казва в предложението.

По време на презентацията бе представена системата на Белград, която чрез електронния контрол на паркирането, има 10 пъти по-малко контрольори, отколкото в София и 10 пъти по-голям приход. С тези средства могат да се изградят 10 многоетажни паркинги в кварталите, за да се реши проблемът с паркирането, уверяват от Спаси София.
Предлага се удвояване на бус лентите в София – от сегашните над 20 километра, идеята е те да станат около 50 километра. Според от „Спаси София“ дори тогава София ще е в пъти по-назад от други европейски градове, в които има стотици километри обособени коридори за градски транспорт – бус ленти и обособени трамвайни трасета. Проектирани са нови бус ленти по булевардите „Патриарх Евтимий“, „Дондуков“, „Гоце Делчев“, „Александър Стамболийски“, „Янко Сакъзов“ и „Мадрид“.

Подобряване на обслужването с градски транспорт. Предложението е синхронизирано разписание, така че дублиращите се линии да не пристигат едновременно. Целта е да се постигне минимално време за чакане в общите участъци и при прекачвания. „Всички, които ползваме градски транспорт, знаем, че сякаш по правило като излезем от метрото наземният транспорт тръгва и трябва да чакаме 15 мин“, споделят от организацията.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук