Обществените поръчки, търговският регистър ще бъдат отворени, за да могат да бъдат анализирани. Трябва да има контрол. Това заяви министърът на електронно управление Божидар Божанов, който представи приоритетите и най-неотложните задачи, които стоят за разрешаване от новото министерство.

„Ролята на държавата ще бъде да се грижи за разбирателството между отделните структури на министерството. Данните ще бъдат достъпни за граждански активисти, медии и т.н. Обществените поръчки, търговският регистър ще бъдат отворени, за да могат да бъдат анализирани. Контролът е друга важна функция на министерството. Има хубав Закон за електронното управление. Трябва да наблегнем на контрола както като предписания, така и от гледна точка на санкциите. Нашето министерство ще бъде обърнато предимно към администрацията. Дигиталните услуги са друг важен приоритет“, каза той.

Божанов припомни, че е IT експерт.

„Работил съм в сферата на електронното управление. Законодателната част не ми е чужда. Визията ми, която е залегнала в предизборната програма на „Демократична България“, както и в последващото споразумение, е да поставим гражданите и бизнеса в центъра на административното обслужване. Искаме администрацията да стане ефективна и гражданите да спрат да бъдат куриери на администрацията”, обясни той.

Министърът изтъкна, че електронното управление ще допринесе за развитието на икономиката и по-успешното управление на бизнеса. По думите му новото министерство ще се базира на Държавна агенция „Електронно управление“. Една дирекция от Министерство на транспорта също ще бъде част от новото министерство.

Относно краткосрочните мерки, с които ще се заеме новото ведомство, това ще бъде на първо място електронната идентификация, отбеляза той. По думите му в момента тя е „забила“.

„Ще направим една система за електронна идентификация чрез мобилни телефони, така че да не разчитаме на личните карти. Личните карти остават приоритет, но мобилните телефони ще са удобна алтернатива. Освен това, личните карти трябва да бъдат с чип. Друга приоритетна мярка е отпадането на най-често използваните удостоверения. Ще променим вътрешните правила, заповеди, така че тези удостоверения да бъдат премахнати и да спестим нуждата от такава услуга“, допълни министърът.

Божанов очерта и средносрочните и дългосрочни мерки, които ще бъдат приоритет на Министерството на електронното управление – премахване на 80% от административната тежест чрез отпадане на удостоверенията. Според него трудовата книжка също трябва да отпадне. Това обаче няма да е чак толкова лесно.

За още новини последвайте канала на Дебати в Google Новини

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук