Износът на чилийски вина за Бразилия, ключов пазар, нараства, компенсирайки спадовете в САЩ, където продажбите са под натиск от митата, наложени от Вашингтон. Това става ясно от експертни оценки и информация за търговията, публикувани от Ройтерс.
Данните, предоставени от „Чилийски вина“ (Wines of Chile), показват, че вносът от САЩ – вторият по големина пазар за чилийско вино по обем – е спаднал с 13% за първите седем месеца на годината, след въвеждането на мита от администрацията на Тръмп.
Анхелика Валенсуела, търговски директор на асоциацията, посочи: „Преминахме от нулеви мита към 10 процента.“ Тя допълни, че всяко ново мито или бариера води до забавяне в търговията.
Валенсуела обясни, че в началото производителите и вносителите понасят разходите по митата, но с времето тези разходи започват да се прехвърлят и на крайния потребител.
„Американският пазар е в застой и не е толкова активен сега,“ допълни тя.
Износът на Чили за Китай е намалял с около 23% през същия период, но Валенсуела подчерта, че това е в резултат на по-ниското потребление на вино в много износители за Китай.
Въпреки това Бразилия показва значителен ръст и затвърдява позицията си като основен пазар за чилийските вина, с увеличение на доставките с почти 10% въз основа на отчетените данни.
Чили контролира почти 50% от импорта на вина в Бразилия, отбеляза Валенсуела, добавяйки, че има „огромна възможност за разширение“.
Броят на редовните винопотребители в Бразилия нараства, особено сред жените и по-добре платените групи, добави тя.
Валенсуела упомена, че маркетинговата стратегия на Чили ще се фокусира върху утвърждаването на имиджа на страната като производител на премиум и устойчиви вина.
Като цяло, износът на чилийско вино остава стабилен за 2025 г. Пазарите в Канада, Япония, Ирландия и Южна Корея показват ръст, докато в Мексико, Нидерландия и Великобритания се наблюдава спад.




