Това показва поредното изследване на PISA за физическото и емоционално състояние на учениците през 2015-та. Почти 43 на сто от българчетата са удовлетворени от живота си, а 14% – не са.
От голямо значение за амбицията на детето да успее е неговият социален статус. В почти всички страни децата с по-нисък социален статус показват и по-малки амбиции за успех. Учениците с по-силна мотивация обикновено декларират, че са и по-удовлетворени от живота си.
Изследването посочва също, че в много страни физическият или вербалният тормоз е често явление. Тези данни са „измерени” през очите на жертвите – самите деца са споделяли колко често са били подложени на тормоз. Кибертормозът е посочен като най-новата форма на агресия.
Изследването установява, че почти 91 на сто от 15-годишните в ОИСР използват телефони с интернет. Учениците, които използват интернет повече от шест часа на ден, са по-неудовлетворени от живота си – закъсняват повече за училище и се чувстват по-самотни.
15-годишните са питани също как прекарват времето си извън училище. Над 66 на сто от българчетата посочват, че се занимават с някакъв спорт преди или след училище. Момчетата проявяват по-голяма физическа активност от момичетата. Има пряка връзка между заниманията със спорт и резултатите в училище – колкото по-често спортуват децата, толкова по-високи оценки получават.
София / България