Съюзът на ръководителите в системата на народната просвета в България предлагат на Министерството на образованието да се обърне към министър-председателя с искане за замразяване на дейността на Националния инспекторат по образование до съставяне на критерии с ясна обективност и измеримост и до изготвяне на работеща наредба за измерване на качеството на средното образование.
„Ролята на Националния инспекторат по образование при неговото създаване беше
да подкрепя средното образование
чрез извършване на конкретни посещения в образователните институции, като констатира както положителните неща, така и тези, които трябва да бъдат коригирани“, припомни пред БНР директорът на 119. СУ „Акад. Михаил Арнаудов“ и председател на Съюза на ръководителите в системата на народната просвета в България Диян Стаматов.
По думите му директорите на училища са възможно най-проверяваните от всички ръководители на институции в страната. Но:
„За да съществува проверка на качеството, трябва да има ясен, измерим и много прост инструментариум, който да няма тълкувателен смисъл. В момента в нашата страна няма стандарт за качество на средното образование. Това е противоречието, което създава неудобство в цялата образователна система. Няма стандарт за нещо, което те проверяват“.
Ние апелирахме този инспекторат да бъде замразен, за да може да се създаде такъв стандарт и чак тогава да започне да работи тази институция, обясни Диян Стаматов.
Той отбеляза, че в тази институция работят много добре подготвени хора. Проблемът обаче е в липсата на качество, което да е като стандарт, смята той и добави, че в образованието качеството е много трудно измеримо.
По думите на Стаматов има разминавания
между резултатите на учениците и оценката, която получава дадено училище от Националния инспекторат по образование. Тази институция работи за проверка на документа, изтъкна той и бе категоричен, че трябва да се промени фокусът, защото важният е ученикът. Стаматов не отрича необходимостта, че директорите трябва да бъдат оценявани и то постоянно.
В категория с много ниски резултати на училище са единични случаи, каза още Диян Стаматов и обясни, че в тези случаи законът казва, че училището трябва да бъде проверено отново и да се види дали се е поправило.
По думите му министърът е наясно с всичко това. Създадена е национална работна група, която да създаде първи стъпки за стандарт за качество, добави той.
Още новини от деня – четете тук