Диригентът Константин Добройков пред БТА: „Продуцентите“ е абсурдна комедия

Историята на „Продуцентите“ е изключително забавна. В няколко думи може да се определи като абсурдна комедия, сподели диригентът Константин Добройков преди премиерата на бродуейския мюзикъл „Продуцентите“ от Мел Брукс и Томас Мийхън. Събитието ще се състои тази вечер в Дома на културата „Борис Христов“.

„В началото на шоуто срещаме Макс Биалисток, главният герой, който някога е бил велик и успешен продуцент на Бродуей. В момента обаче неговите пиеси са в упадък, всяка следваща се оказва провал след провал. Действието започва с Лио Блум, счетоводител, който идва, за да обобщи финансите му. Докато работят по данните за провалите му, те осъзнават, че всъщност Макс може да спечели повече от един провал, отколкото от успешна продукция. Двамата решават да предприемат полунелегален план: да направят най-големия провал в историята на Бродуей, за да постигнат най-голяма печалба. Те започват да търсят най-лошите актьори, отвратителни музиканти и ужасни певци, а режисьорът е най-некадърният с най-абсурдния сценарий. И така те създават пиесата „Пролет за Хитлер“. Какво по-добро гарантиране на провала, освен това? Репетицията може дори да бъде последвана от незабавна забрана, но всъщност не се случва и успехът им е огромен“, разказа диригентът.

Той допълва, че подготовката за спектакъла е много интензивна, денонощно за някои от колегите: „Технически екипи от осветление работят по 16 часа на ден в момента, за да завършат всичките технически подробности на спектакъла, а това не бива да се подценява. Това е изключително сложна продукция. Наскоро обсъждах с режисьора Нина Найденова, че за всяка музикална сцена има около 24 промени, което е стандарт за мюзикъл от такъв калибър“.

Според Добройков, мюзикълът е много вдъхновяващ, забавен, с множество двусмислия, автоирония, буквална ирония и пародия. Мел Брукс, авторът на текста и музиката, е известен на киноманите с „История на света“.

„Пародията е любимата форма на Мел Брукс, а в „Продуцентите“ те са изобилни. Музиката, която той е създал, е вдъхновена от известни холивудски произведения и се представя в оркестрова версия. Тя е изключително зареждаща и в нея се усеща хибридна комбинация от много стилове – от края на 19-ти век до 50-60-те години“, разказва Добройков.

Диригентът отбелязва, че смесването на различни стилове в хореографията, сценографията и музиката е умишлено: „Това е изключително разнообразна и иронична картина, отразяваща много сюжетни линии, свързани с войната. Не бива да забравяме, че този мюзикъл е основан на оригиналния филм от 60-те, което е близо до времето на Втората световна война. Темата е доста смела за онова време“.

Според него, едни от най-забавните моменти в мюзикъла са прослушванията и намирането на най-лошия режисьор в историята на Бродуей. Неговият екип също не е по-добър. „Безумни сцени и смях през цялото представление очакват публиката“, уверява той.

Режисьор на спектакъла е Нина Найденова, а сред екипа са диригентът Константин Добройков, хореографът Боряна Сечанова, сценографът Елица Георгиева, дизайнерът на костюми Николина Костова – Богданова и видео дизайнерът Петко Танчев. Преводът е извършен от Цветомира Цонева.

Главните роли са поверени на актьора и оперния певец Георги Динев, заедно с Виктор Ибришимов, Тодор Дърлянов, Атанас Сребрев, както и солисти като Марк Фаулър, Александър Баранов и Евгений Арабаджиев. Телевизионната водеща Натали Трифонова дебютира на сцена в ролята на шведката Улла, която в оригиналния филм от 2005 г. бе изиграна от Ума Търман. Тя ще бъде подкрепена от солисти, оркестър, хор и балет.

„Следващият проект на част от екипа е спектакълът „Коса“, който ще бъде показан на Античния театър в Пловдив през август. В момента работим активно, тъй като логистиката свързана с репетиционни зали, реквизит, декор и костюми трябва да бъде готова през май. Стремим се да завършим всичко до тогава и след няколко месеца да започнем нови репетиции в Античния театър“, добави Константин Добройков.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук