Следващата седмица френският автомобилен производител „Рено“ (Renault) планира да назначи временен директор, след като настоящият глава Лука де Мео напуска поста на 15 юли, за да заеме ръководна позиция в групата за луксозни стоки „Керинг“ (Kering), пише „Файненшъл Таймс“.
Компанията е стеснила списъка на потенциалните кандидати до директора на „Дачиа“ (Dacia) Дени Льо Вот, ръководителя на отдела за обществени поръчки, партньорства и комуникации Франсоа Прово, както и Максим Пика, бивш мениджър в „Стелантис“ (Stellantis), съобщава вестникът, позовавайки се на свои източници.
Френският производител е направил предварителен подбор на претендентите с помощта на консултантската компания „Ръсъл Рейнолдс Асоушиейтс“ (Russell Reynolds Associates).
Де Мео изненада Борда на директорите на „Рено“ с неочакваното си решение да напусне през средата на юни, само дни след като представи новата стратегия за компанията.
Льо Вот е уважаван в компанията заради успеха си в трансформирането на бюджетната марка „Дачиа“ в един от най-успешните брандове на „Рено“. Той е известен и с умението си да се справя с предизвикателства – от управление на веригата на доставки до ключова роля в изтеглянето на концерна от Русия.
Междувременно Пика напусна „Стелантис“ миналия месец, след като беше пренебрегнат за позицията главен изпълнителен директор на компанията в полза на ръководителя на северноамериканския бизнес Антонио Филоза.
Според източниците на „Файненшъл Таймс“, въпреки че няма спешност за назначаване на нов директор, тъй като компанията вече разполага с разработена стратегия и бизнесът преминава в по-спокойния летен период, „Рено“ иска да избегне дългия процес на търсене, какъвто имаше при конкурента „Стелантис“. На производителя на „Джйип“ (Jeep) и „Фиат“ (Fiat) му отне повече от шест месеца да посочи Филоза за заместник на Карлос Таварес.
Очаква се новият директор да продължи плана, зададен от италианеца, който включва внедряване на иновации и разширяване на партньорства.
„Рено“ изпитва по-добри резултати от по-големите си европейски конкуренти, които страдат от намаляващо търсене, частично благодарение на ограниченото си присъствие в САЩ и Китай.
Въпреки това, анализаторът от „Джефрис“ (Jefferies) Филип Хухоа посочи в публикувана бележка, че „Рено“ се сблъсква с период на стратегическа несигурност“. Акциите на производителя остават почти с 6 процента под стойността, регистрирана преди напускането на Де Мео.
Новият главен изпълнителен директор ще трябва да отговори и на исканията на френското правителство, което е най-голям акционер в компанията.
В миналата седмица „Рено“ обяви, че ще отчете непарична загуба (еднократна счетоводна загуба) в размер на 9,5 млрд. евро от дела си в „Нисан“ (Nissan) след промяна в начина на отчетене на инвестицията си в японския партньор, който преминава през трудности.
„Рено“ преструктурира 26-годишното си партньорство с „Нисан“ и постепенно намалява дела си в японската компания, който някога беше 43%, до 10%.




