"Дойче бан" свива загубата си през първото тримесечие на годината до 760 милиона евро

Германският оператор на железопътен транспорт „Дойче бан“ (Deutsche Bahn) е регистрирал значителна загуба в първата половина на 2025 г., но отчита подобрение в сравнение с предходната година, съобщава ДПА.

Държавната компания е понесла нетна загуба от около 760 милиона евро след данъци, което е само около половината от загубата от 1,6 милиарда евро, отчетена през същия период на 2024 г.

Приходите на компанията са нараснали с 3,4% до 13,3 милиарда евро. Оперативната загуба (коригирана печалба преди лихви и данъци – EBIT) е достигнала 239 милиона евро. „Дойче бан“ ще публикува официалния си финансов отчет за първата половина на 2025 г. в четвъртък (31 юли).

Компанията се изправя пред предизвикателства не само по отношение на закъсненията на влаковете, но и по отношение на финансовите си резултати. Допълнителни затруднения произтичат и от остарялата инфраструктура, която трудно може да се справи с постоянно нарастващия трафик.

„Дойче бан“ планира мащабен план за преструктуриране, насочен към модернизация на инфраструктурата, операциите и финансирането, с цел да постигне подобрения до края на 2027 г. Ключов аспект е цялостна подмяна на около 40 от най-натоварените железопътни трасета.

Настоящият важен проект започва на 1 август, когато основният маршрут Берлин-Хамбург ще бъде затворен за девет месеца. Експертите смятат, че това е критично предизвикателство за стратегията за обновяване, предвид дължината на маршрута и ограничените алтернативни решения.

Значително подобрение в навременността на влаковете едва ли ще се осъществи след този основен ремонт, тъй като остават нужни допълнителни мащабни ремонти, четири от които са планирани за 2026 г.

Удовлетвореността на пътниците остава сериозен проблем, отбелязва ДПА. През юни, само 57,1% от дългите влакове са пристигнали навреме – закъснения с под шест минути – що се отнася до годишната цел на „Дойче бан“ от 65 до 70%.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук