Днес в 10:00 ч. започва двудневен форум на тема „Бранд България – четирисезонно гостоприемство, със специален акцент върху здравния, бизнес и развлекателния туризъм“, който ще се проведе в Голямата конферентна зала на Университета за национално и световно стопанство (УНСС). Събитието е организирано под патронажа на ректора проф. д-р Димитър Димитров и е по случай 35-годишнината на катедра „Икономика на туризма“.
Основната цел на форума е да създаде платформа за обсъждане между различните заинтересовани страни в туристическия сектор.
В условията на динамичния туристически пазар, е необходимо дестинациите да се адаптират към съвременните условия и предпочитания на туристите, подчертават организаторите. Те смятат, че България трябва да актуализира подхода и политиките си, за да представи страната като четирисезонна дестинация, със специално внимание на здравния, бизнес и развлекателен туризъм. По време на събитието експерти от академичните среди, бизнеса и представители на законодателната и изпълнителната власти ще обсъждат необходимите политики и програми за тази трансформация.
Програмата на форума обхваща редица значими теми за развитието на туризма, включително маркетинг и ребрандиране на дестинация България; инвеститорски интерес и предприемачество в сектора; дигитализация, изкуствен интелект и нови професии в туристическата индустрия; новите трендове в туризма, като Bleisure туризъм, концепции за Work Nomads и Business&Wine&Spa.
Проф. д-р Мариана Янева, ръководител на катедра „Икономика на туризма“, изтъкна, че целта е да се утвърди България като атрактивна дестинация за четирисезонен здравен, бизнес и развлекателен туризъм.
Вторият ден от форума ще бъде посветен на практически уъркшопи за студентите от Клуба на младите туристически лидери, фокусирайки се върху маркетинговото управление на туристическите дестинации и значението на дигиталните технологии в туризма, а водещи на сесиите ще бъдат експерти и бизнес партньори от катедрата.
Очакванията са за увеличение на индивидуалните туристи от и за България през настоящата и следващите години и за значителни положителни последици в туризма на ниво дестинация, особено след като България стана част от Шенген, каза проф. д-р Мариана Янева в интервю за БТА. Страната ни ще се отвори за популярния блежър туризъм, който комбинира бизнес с развлекателна цел, и се очаква развитие на културно-познавателния туризъм и туризма с профил work nomads, свързващ почивката с дистанционната работа. Според проф. Янеева, рекламата на България като четирисезонна дестинация с акцент на трите основни типа туризъм с висока добавена стойност е наложителна, за да се привлекат платежоспособни гости в секторите на здравеопазването, балнеологията, спа услугите, бизнес туризма (MICE) и развлекателния туризъм.