„Еърбъс“ е намалил оценката за самолетите, които ще бъдат трайно засегнати от софтуерния проблем, съобщи френски министър

Европейският производител на самолети „Еърбъс“ коригира прогнозите си относно ефекта от масивното отстраняване, обявено за модела А320 поради софтуерна неизправност, съобщиха Ройтерс и Франс прес.

Въпреки че общият брой на засегнатите самолети остава около 6000, реалният брой на тези, които ще се нуждаят от хардуерна подмяна вместо само от бърза софтуерна корекция, е по-малък от първоначално обявените 1000.

Приблизително 100 самолета ще бъдат временно извадени от обслужване, докато софтуерът бъде сменен, каза френският министър на транспорта Филип Табаро в интервю за телевизия Бе Еф Ем, предадоха от Франс прес.

Авиокомпании от различни точки на света отменят и отлагат полети през уикенда, за да осъществят нужната актуализация, след като анализ показа, че софтуерен проблем може да е допринесъл за внезапно намаление на височината по време на полет на авиокомпания „ДжетБлу“ (JetBlue) миналия месец.

„Еърбъс“ съобщи снощи, че разследването на инцидента е установило, че интензивната слънчева радиация може да повреди критични данни, важни за работата на системите за управление на полета на самолетите от семейството A320.

Европейската агенция за авиационна безопасност изрази предупреждение, че това може да предизвика „краткосрочни прекъсвания” на графиците на полетите. Според агенцията проблемът е произлязъл от софтуерна актуализация на бордовите компютри на самолета, допълва Асошиейтед прес.

Федералната авиационна администрация (FAA) на САЩ се присъедини към европейския регулатор и поиска от авиокомпаниите да решат проблема чрез нова софтуерна актуализация.

В момента в САЩ е един от най-натоварените периоди за пътувания, тъй като много американци се завръщат у дома след Деня на благодарността.

Оттеглянето, обявено от „Еърбъс“, е адресирано до 350 авиокомпании по целия свят и изглежда, че е едно от най-големите в 55-годишната история на компанията.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук