Българска телеграфна агенция

Европейската комисия призова онлайн ритейлъра „Шейн“ (Shein) да приведе своята дейност в съответствие с правилата за защита на потребителите в Европейския съюз, според съобщение от ДПА.

Тази препоръка е резултат от съвместно разследване на националните органи в ЕС, което разкри множество нарушения. Те включват прилагането на фалшиви отстъпки, манипулативни времеви рамки, които оказват натиск върху потребителите да купят продуктите, липса на съществена информация или предоставяне на подвеждаща такава, както и неправилни етикети на стоките и неверни твърдения относно устойчивостта. Освен това платформата е била критикувана за укриване на информация за контакт с клиентите.

„Всеки бизнес, предлагащ стоки на потребителите в ЕС, е длъжен да спазва нашите правила“, заяви еврокомисарят по защита на потребителите Майкъл Макграт. Той подчерта, че „днешната реакция изпраща еднозначно послание – няма да се колебаем да търсим отговорност от електронните платформи, независимо от тяхното местоположение“.

„Шейн“ е основана в Китай, но сега има централа в Сингапур.

Разследващите са поискали допълнителни данни от „Шейн“ относно класации, клиентски отзиви и оценки, за да оценят дали тези практики отговарят на европейските стандарти.

Компанията има едномесечен период, за да реагира на обвиненията и да представи план за подобрения. При отсъствие на коригиращи действия, националните органи в ЕС могат да наложат санкции в съответствие с местните закони на държавите членки.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук