Американската технологична фирма „Епъл“ (Apple) е принудена да намали наполовина производството на новия си модел „айФон Еър“ (iPhone Air), тъй като продажбите не отговарят на прогнозите. Това беше отчето от „Файненшъл таймс“ с информация от International Data Corporation (IDC).
Новият модел, представен като най-същественото обновление в дизайна на iPhone в последно време, е постигнал едва около една трета от предвиденото максимално търсене. Според IDC, слабото му представяне е накарало Apple бързо да адаптира производствения си план, подсилвайки трудностите пред модела.
Анализаторите свързват слабия интерес с компромиси в камерите и високоговорителите, които са направени заради ултратънкия корпус от 5,64 мм, както и с по-високата цена от очакваната. Потребителите са избрали да закупят други устройства от серията iPhone 17, които имат значително по-добри продажби.
Независимо от значителния онлайн интерес около премиерата, продажбите не са удовлетворителни. Според „Симилъруеб“ (Similarweb), страницата на „айФон Еър“ е регистрирала 1 млн. посещения през септември (новите модели бяха представени на 9 септември – бел. ред), което допринася за общо 7,4 млн. онлайн преглеждания на продуктите за тази година – увеличение от 28% в сравнение с предходната година.
Обаче, „Симилъруеб“ установява, че трансформацията на интереса в реални покупки е била с една трета по-ниска в сравнение с останалите модели, което е ограничило фактическите продажби на модела „Еър“.
Въпреки че „айФон Еър“ оказва натиск върху общото представяне на серията, „Епъл“ прогнозира рекорден празничен сезон благодарение на силното търсене на останалите модели. Анализатори от „Морган Стенли“ (Morgan Stanley) очакват производството на новите устройства да достигне 90 млн. бройки през второто полугодие на 2025 г., като подчертават, че този ръст е „частично ограничен“ от слабостите на „айФон Еър“.
Apple не коментира информацията.




