Компанията „Епъл“ (Apple) затваря своя магазин в Китай за пръв път, което отразява значителен спад на пазара. Производителят на „айФон“ (iPhone) се опитва да увеличи продажбите си, съобщава Блумбърг.
Американският технологичен гигант обяви, че магазинът в „Паркленд мол“ (Parkland Mall) в квартал „Чжуншан“ в Далиан ще затвори на 9 август. Причината е променящата се ситуация в търговския комплекс. „Епъл“ притежава около 56 магазина в региона на Голям Китай, което представлява повече от 10 на сто от световното й присъствие, където общият брой е над 530 търговски обекта.
В комюнике на компанията от Купертино, Калифорния, се посочва: „Винаги се стараем да предоставим отлично изживяване на нашите клиенти, както онлайн, така и в повече от 50 локации на „ЕпълСтор“ (Apple Store) в Голям Китай“. Добавя се също: „Вследствие на напускането на „Паркленд мол“ от няколко търговци, решихме да затворим магазина си там“.
Китайската икономика се сблъсква с дефлационни процеси, тъй като потреблението е на спад, а глобалните мита влияят негативно на износа, който е основен двигател на втората по големина икономика в света. Продажбите на дребно не отговарят на очакванията, а цените на имотите са намалели значително през юни.
Затвореният магазин е един от двата в Далиан. Другият, намиращ се в търговския комплекс „Олимпия 66“ (Olympia 66), ще продължи да функционира. Служителите на затворения обект ще се възползват от предлагани възможности за работа на други места, съобщават от компанията. Двете локации са на около 10 минути разстояние една от друга.
Компанията „Епъл“ се опитва да възстанови продажбите си в Китай, където те са намалели с 2,3 на сто до 16 милиарда долара през второто тримесечие, приключило на 29 март. Анализаторите прогнозираха по-високи приходи от 16,8 милиарда долара.
Компанията разширява мрежата си, като открива нови магазини в Детройт (САЩ), Обединените арабски емирства (ОАЕ), Саудитска Арабия и Индия. Магазинът в Осака отвори врати на 26 юли, а нов обект в Маями се откри през януари. През миналата година компанията откри и първия си магазин в Малайзия.
„Епъл – Китай“ потвърди пред „Глоубъл таймс“, след съобщението на Блумбърг, че затварянето на магазина в Далиан е предизвикано от оттеглянето на други търговци и подчерта ангажимента си към клиентите в града.
Според информация от „Глоубъл таймс“, наемодателят на търговския център изпитва сериозна финансова криза и е в правен спор от 2022 година. Мажоритарният собственик официално е поел пълен контрол върху отдаването под наем на площите и управлението от февруари 2025 година.




