Приемането на пакета „Мобилност“ бе отложено от евродепутатите, с което процесът по одобряването му практически бе рестартиран. След преглед на близо 400 предложения за поправки и трудно гласуване в пленарната зала в Страсбург, трите доклада по пакета бяха върнати в транспортната комисия на Европейския парламент за преработване и така процедурата започва отначало.

С това решение приемането на спорните правила за командироването на шофьорите се отлага за неопределено време, а българските превозвачи продължават да работят по старите правила, коментираха пред „Хоризонт“ българските евродепутати Ангел Джамбазки и Андрей Новаков.

Докладите по спорния законопроект „Мобилност“, придобил известност още като като „пакет „Макрон“, се връщат в транспортната комисия на Европейския парламент за преработване, с което процедурата практически се рестартира, поясниха българските евродепутати.

Българските превозвачи се изправиха срещу пакета „Макрон“ изразявайки опасения, че новите промени, макар и вкарани в контекста за защита на правата на шофьорите, всъщност са имали за цел да бъдат елиминирани от пазара българските, полските, унгарските и румънските камиони. Съществува обаче възражението, че от оставането на старите правила в сила полза ще имат само фирмите, а самите шофьори ще продължат да работят в лоши условия на труд.

В България срещу приемането на пакета във вида, предложен от Франция и Германия, предизвика протести и принуди кабинета да се ангажира в действията по разрешаването на проблема в полза на исканията на българските превозвачи.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук