Евро-железопътният оператор „Евростар“, управляващ тунела под Ламанша, разкри нови планове за пряка свързаност между Обединеното кралство, Германия и Швейцария, съобщава ДПА.
Компанията изрази увереност, че сме навлезли в „нова златна ера на международните устойчиви пътувания“, като заяви, че планира директни влакови линии от гара „Сейнт Панкрас“ в Лондон до Франкфурт и Женева, които трябва да стартират в началото на 2030 година.
Тези маршрути ще бъдат обслужвани от около 50 нови композиции, представляващи инвестиция от около 2 милиарда евро (2,3 милиарда долара).
Предвиденото време за пътуване е около пет часа от Лондон до Франкфурт и приблизително пет часа и 20 минути до Женева.
Много пътници изразяват желание да пътуват с влак, вместо да летят, тъй като предпочитат по-устойчиви начини на придвижване, споделя Гуендолин Казнав, главен изпълнителен директор на компанията, цитирана от ДПА.
Преди да стартира услугата, обаче, трябва да бъдат решени различни предизвикателства, като например осигуряване на достатъчно пространство на гарите, изграждане на нови гранични контролно-пропускателни пунктове и осигуряване на достъп до релсите.
Казнав добави, че за създаването на нови международни железопътни линии са необходими „време, инвестиции, експертно мнение, значителни усилия и партньорства“. Тя е уверена, че новите директни услуги ще бъдат реализирани благодарение на интереса от страна на „Евростар“, пътниците и правителствата на съответните нации.
Великобритания и Швейцария подписаха споразумение през миналия месец, с цел установяване на директна влакова линия между Лондон и Женева, припомня ДПА.
Влаковете от Лондон на оператора включват маршрути до Париж, Брюксел и Амстердам, както и до френските Алпи през зимния ски сезон. Компанията предлага услуги и в Белгия, Франция, Германия и Нидерландия.
През миналата година, „Евростар“ е превозил 19,5 милиона пътници, което е с 5% повече в сравнение с 18,6 милиона през 2023 година.
Гуендолин Казнав сподели, че наблюдават значително търсене на влакови пътувания в цяла Европа, където клиентите искат да пътуват по-дълго с влак, за да се насладят на уникалното преживяване, което предлагат.
По думите ѝ, „нашата нова флотилия от влакове ще направи новите дестинации реалност за клиентите – особено директните връзки между Лондон и Германия, както и между Лондон и Швейцария за пръв път“.
„Евростар“ отчете 2% ръст на приходите до 2 милиарда евро и основна печалба от 346 милиона евро за 2024 година.
В момента „Евростар“ е мажоритарна собственост на френския национален железопътен оператор SNCF, след като Великобритания продаде дяловете си на частни компании през 2015 г., напомня ДПА.




