Facebook променя името си на Meta, съобщи основателят Марк Зукърбърг.
„От днес нататък ще се казваме Мета“, каза Зукърбърг по време на представянето на компанията „metaverse“. Той също така представи логото на „Мета” с формата на синя лента на Mobius.
„Аз харесвам класическото образование, а думата „Мета” идва от гръцката дума, означаваща „след“. За мен това символизира факта, че винаги можеш да построиш нещо друго“, каза Зукърбърг. Според него новата марка ще отразява фокусирането на компанията към метавселената, където човек ще изостави екраните и ще изпита ефекта от присъствието си във виртуалната реалност.
„Научихме много от борбата със социалните проблеми и живота под затворени платформи и сега е време да приложим всичко, което научихме за изграждането на следващия етап“, каза Зукърбърг по време на годишната конференция на разработчиците. „Нашите приложения и техните имена и марки не се променят“, добави той.
Акциите на Facebook ще се търгуват от началото на декември под новото име. „Също така възнамеряваме да започнем да търгуваме под новото лого (съкратено име на компанията на пазара) MVRS, който обявихме по-рано от 1 декември“, се казва в изявление на компанията. В настоящия момент акциите на компанията се търгуват под логото Facebook.
Компанията вече ще отчита по различен начин за финансовите си резултати – от четвъртото тримесечие на тази година Meta ще раздели резултатите от работата си на два блока: първият ще обединява работата на всички текущи приложения на компанията, вторият – работа в посоката на технологиите за виртуална реалност. В същото време, както е отбелязано от пресслужбата, корпоративната структура в корпорацията няма да претърпи промени.
Промяната в името на Facebook идва на фона на спад в популярността на традиционните продукти на компанията сред младите хора и скандал в публичното пространство, разобличаващ нейните неетични бизнес практики. Веднага след новината за преименуването акциите на компанията поскъпнаха с над 3%.
За още новини последвайте канала на Дебати в Google Новини