Компанията Facebook потвърди, че пуска собствена онлайн ТВ услуга. Тя ще се казва Watch и пробната ѝ версия е достъпна за потребители в САЩ още днес, съобщава BusinessInsider.
Услугата ще е достъпна като отделна секция във всички версии на социалната мрежа, включително мобилните приложения и приложенията за телевизори. Чрез нея компанията ще предлага оригинални предавания и сериали, които ще са направени от популярни компании като BuzzFeed, Tastemade, ATTN и други.
Самите предавания ще са разделени на различни категории, като ще има и предавания на живо. Потребителите ще могат да се абонират за известия за нови епизоди. Повечето предавания и сериали ще са с кратко времетраене и ще са насочени към спорт, риалити програми и документални поредици. Потребителите няма да плащат, за да гледат съдържанието. Вместо това, то ще се финансира от реклами, като Facebook ще задържа 45% от приходите.
Компанията обяви, че е участвала във финансирането на някои от предаванията. Освен това тя работи и по придобиването на правата върху други предавания. Facebook планира да разширява услугата постепенно и след САЩ тя да се предлага и на международния пазар.