На фона на изключително строгите промени, които засегнаха десетки медии и фирми, който доведоха до огромни загуби и за основателя на Facebook Марк Зукърбърг, комапняита обяви, че ще инвестира 12 милиона евро за развитието на изкуствен интелект.
До края на годината „Фейсбук“ ще открие центрове за безплатно обучение по дигитална компетентност в четири европейски страни, обяви оперативният директор на американската компания Шерил Сандбърг в интервю за „Ройтерс“.
Очаква се учебните центрове да се появят засега само в четири европейски страни Испания, Полша, Италия и Франция и да спомогнат за интеграцията на повече от 1 млн. души в дигиталното общество, като специално внимание ще бъде отделено на възрастните хора, младежите и бежанците.
Само във Франция достъп до обученията ще получат 65 000 души.
„Има опасения, че в условията на цифровата революция хората остават на заден план. Ние обаче искаме непременно да инвестираме в развиването на познания относно използването на цифровите технологии, така че хората да придобият необходимите умения за пълноценно участие в цифровата икономика“, обясни Сандбърг.
Първо, интернет гигантът планира да създаде, в партньорство с Френската агенция по заетостта, програма за обучение на 50 000 безработни към момента хора в европейската страна.
Целта ще е да се предоставят на желаещите ценни умения в областта на цифровите технологии, които да им помогнат да си осигурят и нова работа. По първоначални данни обучителният период ще приключи в края на 2019 година и ще включва дори разискването на методи за проучване на медийната информация, както и мерки за безопасно използване на интернет.
Междувременно „Фейсбук“ ще даде ценни познания на още 15 000 французойки, желаещи да създадат своя собствена компания.
От тях 3500 ще имат възможността да се включат чрез присъствена форма в интензивния курс, част от кампанията She Means Business. На останалите 11 500 пък ще бъде осигурен достъп до онлайн курса.
Освен това социалната мрежа възнамерява да похарчи за Франция допълнителни 12,2 милиона долара за работата на своите структури в страната, ангажирани с развитието на изкуствен интелект. В тази връзка Сандбърг подчерта, че „Фейсбук“ се стреми да инвестира в развитието както на технологиите, така и на човешкия потенциал