Новозакупените употребявани германски вагони, с които БДЖ се похвали, а медиите отразиха широко, се оказа, че временно ще излязат от употреба.
Причината – проблеми с климатичната инсталация на новопридобитите вагони. Управителят на „БДЖ – Пътнически превози“ ЕООД инж. Венцислав Славков потвърди, че има такива случаи.
За съжаление част от вагоните направиха доста километри пробег, макар и за няма месец употреба, заради редовна, ежедневна експлоатация надхвърлиха предвидения пробег, след който е необходимо да им бъде направена профилактика, обясни управителят на „БДЖ – Пътнически превози“, обясни началникът.
Той добави, че на всеки 12 хил. км трябва да се извършва основна профилактика на всички основни електронни блокове и системи на вагоните.
Профилактиката отнема около два дни на вагон, посочи инж. Славков, като отбеляза обаче, че има недостиг на специализиран персонал.
Електрониката във вагоните е доста, а поддръжката изисква редовна и качествена профилактика, добави той и съобщи, че есента се очаква да пристигне екип от „Дойче бан“, който да проведе обучение за поддръжката на вагоните.
Също така той посочи, че профилактиката е причината да бъде изваден единият състав от влаковете и да бъдат пуснати стари вагони. След приключване на профилактиката на всеки вагон той ще бъде пускан обратно в движение.
По повод информациите, че не се отварят прозорците във вагоните на германските вагони, инж. Славков обясни, че при климатизираните състави има само малки прозорчета, които се отварят и причината е да се запази херметичността, за да има охлаждане.
Междувременно днес стана ясно, че до края на следващата седмица се очаква да пристигнат последните 19 вагона от „Дойче бан“, които са част от договора за доставка на 76 модернизирани пътнически вагона. Те вече пътуват към България.