До края на лятото ще бъдат излъчени първите епизоди на сериали за социалната мрежа „Фейсбук” (Facebook), предава „Ройтерс”.
Социалната мрежа преговаря със студиа в Холивуд за създаването им. Компанията е готова да вложи до 3 млн. долара на епизод.
Сериалите ще са насочени към възрастовата група 17 – 34 г. Първите две продукции са романтичната драма „Непознати” (Strangers) и риалити шоуто „Последната държава” (Last State Standing), в което граждани от 50-те американски щата ще се състезават за награда от 500 хил. долара.
„Фейсбук“ планира да пуска епизодите в традиционния телевизионен ритъм, а не наведнъж, както правят „Нетфликс” или „Амазон”.
Още през май, социалната мрежа сподели, че е сключила договори с новинарските сайтове „Вокс Медия” (Vox Media), „Бъз Фийд” (BuzzFeed), Ей Ти Ти Ен (ATTN) и „Груп найн медия” (Group Nine Media) за произвеждането на кратки видеопоредици за социалната мрежа.
В началото на годината, друг компютърен гигант – „Епъл” (Apple) нае част от ръководния екип на „Сони пикчърс”, за да координира навлизането му в пазара на оригинална видеопродукция.
То започна миналата седмица с риалити поредицата „Планетата на приложенията” (Planet of the Apps), в която програмисти с идеи за приложения се опитват да спечелят вниманието на ментори по време на едноминутно пътуване с асансьор.