Опашките от камиони, които се образуват българо-румънската и българо-гръцката граница не са свързани с членството на България в Шенген, а са изцяло плод на НАП и Митниците.
Това заяви в интервю за Дебати бившият зам. вътрешен министър Филип Гунев.
„Един от икономическите ефекти, които някои хора обвързват с Шенген, е търговският трафик – това са камионите, които в момента чакат по българо-гръцката и българо-румънската граница. Това няма нищо общо с Шенген.
Това е изцяло плод на българската администрация – на НАП и Митници, които използват това, че камионите се събират там за гранични проверки, за да наложат допълнителни проверки.
1,25 млрд. пътувания на година: Как работи Шенгенското пространство?
Тези проверки не са свързани с Шенген, а изцяло с нашите вътрешни политики за борба с данъчни измами и митнически нарушения“, обясни Филип Гунев.
По думите му по този начин се налага допълнителна административна тежест на търговските фирми и тази практика може да бъде премахната веднага.
„Това може да бъде премахнато още сега, няма нужда да чакаме падане на сухопътните граници. То е изцяло решение на нашата администрация как ще го прави за в бъдеще“, обясни бившият зам. вътрешен министър, според когото, ако отпаднат граничните проверки с влизането на страната ни в Шенген, ще отпаднат и допълнителните на НАП и Митниците.
Гунев допълни, че тези проверки все пак може да продължат да се извършват, но това няма да става на границата и няма да са обвързани с преминаването ѝ.
„Двете неща не са свързани – шенгенското законодателство е свързано единствено с миграционния контрол и няма нищо общо нито с митническия, нито с данъчния контрол“, допълни той.
Цялото интервю с Филип Гунев четете тук.