По време на форум на БТА, заместник-председателят на Управителния съвет на Националния борд по туризъм, Мартин Захариев, подчерта необходимостта от establishment на нова дирекция в Министерския съвет, която да се фокусира върху развитието на Бранд България. Според него, проблемът не може да бъде решен по друг начин, освен чрез директна намеса на Министерския съвет, с политическа воля и лице – вицепремиер, който да ръководи инициативата, независимо от наличието на портфейл. Тези коментари бяха направени на организирания от БТА форум „БГ Туризъм – Лято 2025“ в „Гранд хотел Поморие“. Отварянето на дискусията беше направено от генералния директор на Агенцията Кирил Вълчев.
Захариев сподели, че агенцията би трябвало да координира усилията на всички министерства и агенции, които представят името на България извън границите, следвайки единни стандарти и указания, за да изпращат ясно послание на международната сцена.
Той отбеляза, че това е загриженост не само на туризма, а и на Българската агенция за инвестиции, Министерството на икономиката, Министерството на културата и външното министерство. По думите му, този комплексен процес може да бъде успешно координиран единствено от вицепремиер или министър-председател. Захариев подчерта, че е важно да се разреши този въпрос с подкрепата на БТА.
Той също така акцентира на нуждата от колаборация между правителството, местните власти и бизнеса в сферата на туризма. Тази синергия е ключът за успешното разпределение на отговорности и бюджети, заяви Захариев.
Захариев призова и за участие на бизнес сектора при оформянето на националния туристически портал.
Той също така отбеляза съществуването на автоцензура в българските медии, свързано с избягване на споменаване на търговски компании от туристическия сектор по нормативни причини. Захариев покани за обсъждане на тази тема на обща среща в БТА. В отговор, генералният директор на БТА подчерта, че Агенцията вече четвърта година публикува икономическа информация с имената на компаниите, без да има проблеми със законодателството, и че по-малки медии също следват примера им.
Това е седмото издание на инициативата на БТА, която организира форуми два пъти годишно – в началото на летния и зимния туристически сезон, за обсъждане на важни послания относно туризма в България, включващи участници от държавни и общински институции, туристическия сектор, НПО, учени и експерти.




