От началото на годината до края на юли, в Хърватия са реализирани 47 453 нови леки автомобили, което е увеличение от 7% спрямо аналогичния период на 2024 година, информира хърватската информационна агенция ХИНА. През юли само са продадени 6196 нови коли, с 11,3% ръст в сравнение с предходната година, според данните на агенцията за пазарни анализи Promocija Plus.
Лидери по продажби през текущата година са автомобилите на „Шкода“ с 6 472 продадени бройки и пазарен дял от 13,64%. Следват „Фолксваген“ с 5684 продадени автомобила и 12% дял, и „Опел“ с 4 259 продадени автомобила и 8,98% пазарен дял.
На четвърто място е „Рено“ с 4 221 продаден автомобил (8,90% дял), а на пета позиция е „Сузуки“ с 3011 продадени коли и 6,35% дял от пазара.
Най-продаваният модел през юли е „Опел Корса“, избран от 605 потребители.
На второ място е „Опел Мокка“ с 438 продадени бройки, а трето място заема „Шкода Октавия“ с 312 купувачи.
През периода януари-юли, хърватите най-често избираха автомобили с бензинови двигатели. Продадени са 23 591 бензинови автомобила, което представлява 49,7% от общите продажби. Хибридите са на второ място с 16 713 продадени бройки, заемащи 35,2% от пазара.
Дизеловите автомобили заемат трето място, с 5745 продадени бройки (12,1%), следвани от пропан-бутановите коли (LPG) с 894 продажби (1,9%). Най-малко разпространение имат електрическите автомобили, с едва 510 продадени единици, което е само 1,1% от общият обем продажби.
(Тази информация е предоставена от БТА по договор с хърватската агенция ХИНА)




