Туристическият сектор в Хърватия е готов за активния летен сезон и, тъй като съотношението цена-качество играе важна роля в избора на дестинация, е необходимо ценообразуването да бъде разумно, за да се запази репутацията на страната като място, предлагащо качествени услуги, заяви министърът на туризма и спорта Тончи Главина пред агенция ХИНА.
В навечерието на туристическия пик, Главина спомена, че подготовката на сектора е потвърдена на среща с екипи за бърза помощ през месец май, добавяйки, че Хърватия е рекламирана на международната сцена като целогодишна дестинация с разнообразие, качество и стойност.
Стабилно лятно търсене, без причина за необосновано увеличение на цените
На въпрос за търсенето през летния сезон, Главина отбеляза, че прогнозите са сходни с тези от предходната година и новите данни дават основание за оптимизъм, въпреки че запазването на ценовата конкурентоспособност остава приоритет.
„Това важи не само за хотелиерството, но и за всички туристически услуги. Правителството е осигурило осем пакета помощи на стойност 8,3 милиарда евро, включително и подкрепа за туристическия сектор, така че няма оправдание за неоправдано повишаване на цените“, каза той, добавяйки, че е необходимо да се следят промените на световните пазари.
„Цените трябва да отразяват качеството. При това положение, никой няма да има оплаквания. Проблеми възникват, когато нещата не стоят така. Цените вече започват да се стабилизират в определени региони и очаквам продължаваща стабилизация“, добави той.
Вътрешният туризъм постига рекордни нива
Относно реакцията на местните туристи на ценовите тенденции, Главина отбеляза, че хърватските туристи са втората най-важна група след германците.
„До момента за тази година местният туризъм е достигнал рекордни нива – над 1,1 милиона души и близо 2,7 милиона нощувки до 10 юни, което представлява ръст от 8% и 6% съответно в сравнение с предходната година“, добави той.
Силен старт на юни, покачване на приходите
Главина определи началото на юни като „изключително“, с увеличение на туристите с 15% в сравнение с предходната година, особено благодарение на ръста на германските туристи.
Що се отнася до финансовите показатели, той каза, че до 1 юни са издадени 153,4 милиона фискални бележки за туристически услуги, което е с 2,6% повече в сравнениe с миналата година, а общата стойност на фискализираните бележки надвишава 1,97 милиарда евро – увеличаване с 10,1% на годишна база.
(Тази информация е публикувана от БТА по споразумение с хърватската агенция ХИНА)




