Днес „Хюндай Мотор“ (Hyundai Motor) и китайският му партньор „БАИК Мотър“ (BAIC Motor) обявиха, че ще вложат 1,1 милиарда долара в съвместното си предприятие, което ще произвежда и дистрибутира автомобили „Хюндай“ в Китай. Тази информация бе оповестена в комюнике на „БАИК“, предадено от Ройтерс.
Тази инициатива подчертава ангажимента на южнокорейския автомобилен производител към водещия световен пазар, въпреки намалението на продажбите и загубата на пазарен дял от 2018 г. насам в полза на китайските съперници, като Би Уай Ди (BYD).
Продажбите на „Хюндай“ в Китай са намалели до 249 000 автомобила миналата година, което представлява една пета от пиковото ниво на марката през 2016 г.
Инвестицията ще бъде поделена почти равномерно между двете компании и ще увеличи общия регистриран капитал на съвместното им предприятие, съществуващо от 22 години, до 4,074 милиарда долара, съобщи „БАИК Мотър“, компания собственост на китайското правителство.
Китайската компания посочи, че съвместното предприятие планира да разработи нови продукти, отговарящи на нуждите на китайските потребители, и да увеличи износа на международните пазари.
За първите девет месеца на тази година съвместното предприятие „Пекин Хюндай“ (Beijing Hyundai) е реализирало продажби на 136 460 автомобила, почти всички от които с двигатели с вътрешно горене, като 34 179 от тях са произведени за износ, според данните на Китайската асоциация на автомобилостроителите.
Тази година повече от половината от китайския автомобилен пазар се заема от изцяло електрически автомобили и хибридни модели, зареждаеми от мрежата.
Към момента „Хюндай“ не предлага подобни модели на китайския пазар.