„Илай Лили“ става първият производител на лекарства с пазарна оценка от над 1 трилион долара заради търсенето на продукти за отслабване

Компанията „Илай Лили“ (Eli Lilly) днес достигна пазарна оценка от 1 трилион долара, което я прави първата фармацевтична фирма, влизайки в този изключителен клуб, обикновено зает от технологични гиганти, съобщава Ройтерс. Това е пореден знак за бързия растеж на сектора за лекарства за отслабване.

Нарасналата с над 35% цена на акциите на компанията през тази година е основно следствие от рязкото увеличение на интереса към лекарствата за отслабване.

През последните две години, след появата на нови, ефективни лечения за затлъстяване, тази категория стана една от най-печелившите в здравния сектор.

Продажбите на тирзепатид от „Илай Лили“ — известен като „Мунджаро“ (Mounjaro) за диабет тип 2 и като „Зепбаунд“ (Zepbound) за затлъстяване — вече надминаха тези на „Кейтруда“ (Keytruda) от „Мерк“ (Merck), което го прави най-продаваното лекарство в света.

Първоначално „Ново Нордиск“ (Novo Nordisk) имаше преимущество на пазара, но „Мунджаро“ и „Зепбаунд“ бързо набраха популярност и помогнаха на „Илай Лили“ да задмине своето съперничество по брой предписвания.

„Илай Лили“ увеличи своето предимство, тъй като пускането на „Вегови“ (Wegovy) от „Ново“ през 2021 г. беше затруднено от недостиг на доставки, предоставяйки на „Лили“ възможност да навакса. Лекарствата на американската компания също демонстрират по-висока клинична ефективност и „Лили“ по-бързо разширява производствените си капацитети и дистрибуционната мрежа.

Според информация от „Лондон сток ексчейндж“ (LSEG), „Илай Лили“ вече се търгува с една от най-високите оценки в фармацевтичната индустрия, надвишаваща около 50 пъти очакваната печалба за следващите 12 месеца, което отразява оптимизма на инвеститорите за устойчиво търсене на лекарства за отслабване.

През октомври „Илай Лили“ увеличи прогнозата си за годишните приходи с повече от 2 милиарда долара в отговор на растящото глобално търсене на лекарства за затлъстяване и диабет.

Уолстрийт предвижда, че до 2030 г. пазарът на лекарства за отслабване ще достигне стойност от 150 милиарда долара, като „Илай Лили“ и „Ново“ ще контролират по-голямата част от прогнозирания обем на глобалните продажби.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук