България е с най-опасните пътища за шофиране на тежкотоварни автомобили в Европа. Това показва проучване на британска компания за технологии и логистика.
Международните шофьори се оплакват от разбитите пътища, километричните опашки по границите. Не на последно място липсата на места за почивка и системното нарушаване на правилата за движение, които често водят до инциденти с фатални последици.
„Дунав мост“ при Русе е сред най-рисковите участъци за водачите на тирове. Стоян Георгиев е зад волана вече 25 години, но продължава да е нащрек, когато стигне българо-румънската граница.
„В Румъния си оправиха пътищата, по-главните пътища, а по нашите пътища с 50 не мога да карам“, казва шофьорът Стоян Георгиев.
„Много дупки, вижда се, че е асфалтирано, пък в следващия момент е хлъзгаво при малко дъжд, да не говорим, ако има заледяване“, допълва колегата му Красимир Анков.
Рисковите ситуации на пътя са всекидневие.
„Действително в България се случват доста произшествия с товарни автомобили. По-голямата част на пътищата в България както и на този, на който се намираме в момента – Русе-Велико Търново, е с две ленти за движение, тоест една в посока. Има големи наклони на изкачване, на спускане, лоши условия на движение, което предизвиква водачите на тежкотоварни превозни средства да предприемат маневри, свързани с изпреварване, навлизане в насрещната лента за движение“, обясяни автоекспертът Свилен Костадинов.
Затова експертите препоръчват ограниченията за автомобили и камиони в конкретна отсечка да бъдат различни.
Българските пътища се превърнаха в източник
на политическо шарлатанство и корупция. Това каза в „Денят започва“ председателят на Института за пътна безопасност Богдан Милчев.
„В момента е изключително актуално взимането на проби от пътищата. Август месец помолих министър Иван Шишков да вземем проби от няколко пътища. Той ми обеща, но на 25 август отказаха да ни предоставят проектите на тези пътища, защото те съдържат специфична информация и можем да си извадим погрешни изводи“, коментира той.
Милчев смята, че проектите на пътища трябва да бъдат публични, за да няма корупция.
„Проектите и спецификациите на пътищата си ги държат скрити“, заяви председателят на Института за пътна безопасност.
Той коментира, че не регионалният министър Иван Шишков, а държавната лаборатория е взела пробата на Северната тангента.
„Същото е направила и преди 7 години. Тогава е разписала, че всичко е наред, за да бъде разплатен пътят. Държавната лаборатория седи скрита и който и да е министър я използва и си поръчва сантиметрите“.
Още новини от деня – четете тук