„Оставката винаги си я нося в джоба и за мен не е проблем да я подам, но в момента не виждам основания за отправяне на квалификации и тези, които са неверни“. Това каза по време на извънредна пресконференция в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. Тя е в отговор на пресконференцията на БСП днес. „На нея са отправени неверни твърдения спрямо министерството и колегите ми и ултиматум към мен, който не знам как да приема“, коментира министърът.
„Що се отнася до обвиненията в корупция в изказаните теми не намирам нищо, което да е сериозен повод да искам оставката и на колегите си, каза още Московски“. „От 2009 г., след управлението на БСП, заварихме БДЖ с 850 млн. лева задлъжнялост и 60 млн. оперативни загуби. Към днешна дата те са малко над 300 млн. лева, следователно няма как при тежка корупция финансовите показатели да се подобряват“, посочи той.
„Ремонт на локомотиви не се прави, има поддръжка“, коментира Московски по повод друг упрек от страна на социалистите. „Благодарение на БСП е затворен последният завод за ремонт на локомотиви и в момента единственият вариант за ремонт на локомотивите е да бъдат закарани в друга държава, посочи още транспортният министър.
По повод излъчените репортажи за нарушения на трудовата дисциплина в БДЖ, възложил съм проверки, каза Московски. За да приключи темата с футболния отбор, разбрахме се той да бъде закрит, каза министърът. Тезите, че по времето, когато аз съм бил министър, са арестувани най-много шефове на „Автомобилна администрация“, показва, че не е имало политически чадър над тези хора, за разлика от времето на БСП, коментира той.
Половината от футболния отбор не са служители на БДЖ, не е ползвана и една стотинка от дружеството, каза изпълнителният директор на БДЖ Владимир Владимиров. Единственото общо е името на отбора – „Локомотив“. Около ДЕПА- та на БДЖ има занемарени площадки и идеята ни е да ги възстановим като спортни площадки, каза той. Що се отнася до работното време – няма нито един тренировъчен ден в работно време. Спортува се след работно време и в събота и неделя, категоричен бе Владимиров.
„В БДЖ няма нито кухи длъжности, нито фиктивни заплати“, категоричен бе Владимиров. Управителят на БДЖ „Товарни превози“ Любомир Илиев каза, че от 87 поддържани локомотива има само три рекламации. Той каза, че предстои промяна при начина на отчитане на извънредния труд и се очаква той да намалее с 30 процента. Илиев посочи още, че всеки един локомотив, излязъл от техническа поддръжка, преминава през проверката на седем човека, като последният е машинистът. Това по думите му прави невъзможно излизането му с технологични проблеми.
„БДЖ си стъпва на краката, погасява дълговете си и върви към стабилизиране, което дразни БСП. Тях ще ги свързват единствено с фалитите на железницата и затова не могат да ни простят“, коментира мотивите за нападките от страна на левицата и исканите оставки министър Московски.