Изкуственият интелект вече оказва помощ на тези, които търсят работа

Нарастващ брой водещи експерти по подбор на кадри съветват хората, които търсят квалифицирана позиция, да ползват онлайн инструменти, задвижвани от изкуствен интелект. Това показва, че работодателите бързо интегрират новите технологии, твърдят специалисти от сферата.

Изкуственият интелект в помощ на кандидатстващите

Няколко големи международни агенции за подбор на кадри вече предлагат на кандидатите да прибягват до платформите с изкуствен интелект при изготвянето на автобиографии и мотивационни писма. Тези технологии могат да бъдат от голяма полза и за хора, които проучват възможностите на трудовия пазар и търсят работа, отбелязват специалисти.

Инструментите с изкуствен интелект могат да окажат помощ на кандидатите за работа в пет основни категории, според анализ на Европейския орган по труда и Генералната дирекция „Трудова заетост, социални въпроси и приобщаване“ на Европейската комисия, публикуван в сайта на Европейския съюз.

Тези онлайн инструменти с ИИ могат да улеснят изготвянето на персонализирани автобиографии (CV) и мотивационни писма. Те могат да подобрят процеса на търсене на работа, съобразявайки се с професионалните умения и интереси на кандидатите. С помощта на приложения, основаващи се на изкуствен интелект, хората могат да проведат симулации на интервюта, при които системата оценява техните умения и пропуски, които могут да бъдат коригирани преди истинския процес, отбелязва анализът.

„От съществено значение е кандидатите да се адаптират“ към използването на технологии с изкуствен интелект (ИИ), казва Джеймс Барет, управляващ директор на компанията „Майкъл Пейдж Текнолъджи“ (Michael Page Technology), която се специализира в подбора на ИТ специалисти за частния и публичния сектор.

„Ако кандидатът умело използва инструментите с изкуствен интелект, това може значително да повиши шансовете му за успешен напредък в процедурата по кандидатстване,“ добавя Барет.

Себастиан Детмерс, главен изпълнителен директор на „СтепСтоун Груп“ (StepStone Group), също подкрепя внедряването на технологии с ИИ в процеса на търсене на работа.

„ИИ може да бъде от полза за кандидатите, особено ако им помага да подчертаят уменията, които са търсени за позицията, за която подават заявление,“ споделя той.

Подобни мнения от експерти подсказват, че технологиите, свързани с изкуствен интелект, стават неразривна част от процеса на търсене на работа и подбор на персонал, твърди финансовото издание „Файненшъл Таймс“.

„СтепСтоун Груп“ предлага на кандидатите онлайн инструмент, основан на ИИ, който им позволява да съставят мотивационно писмо, просто предоставяйки своята автобиография и описание на длъжността, за която кандидатстват. Също така, компанията е създала генератор на автобиографии, който може да генерира CV, привлекателни за работодатели, търсещи определени качества. От компанията съобщават, че генераторът е бил използван 2.6 милиона пъти през последната година.

Засилва се тенденцията сред фирмите, които предлагат онлайн платформи за изготвяне на автобиографии и мотивационни писма с помощта на технологии с изкуствен интелект. Една от тези компании е „Кикрезюме“ (Kickresume), отбелязва „Файненшъл Таймс“.

„ЛинктИн“ се адаптира към новостите

Социалната платформа „ЛинктИн“ (LinkedIn), която свързва работодатели и специалисти от различни сектори, предлага на потребителите си онлайн инструмент, който използва ИИ. На базата на уменията и професионалния опит, инструментът може да предостави анализ на кандидатите относно тяхната пригодност за дадена позиция. Той може да помогне за съставянето на мотивационно писмо и да оцени качеството на автобиографиите, написани за конкретната позиция, което да помогне на кандидатите в техните усилия.

В момента „ЛинктИн“ предоставя достъп до този инструмент само на потребителите с платен абонамент, но обяви, че скоро ще предложи и безплатна версия.

В САЩ кандидатстват за работа с ИИ

Значителен дял от кандидатите за работа в САЩ ползват инструменти с ИИ, показват проучвания. Около 57% от работещите, родени между 1995 и 2012 г., известни като „Генерация Зет“ (Gen Z), са използвали ИИ за съставяне на заявления, автобиографии и мотивационни писма, показва ново проучване на „Рандстад“ (Randstad).

При 40% от представителите на поколения Y, които участвали в допитването, е била ползвана ИИ технология за търсене на работа. Тази група обхваща родените между 1981 и 1996 година, според информация от „Британика“.

Процентът на използване при поколение X (родени между 1965 г. и 1980 г.) е 21%, а за бейби бумърите (родени между 1946 г. и 1964 г.) е 13%, сочат данните от проучването.

Засилване на инвестициите в ИИ технологии

Междувременно, инвеститори по целия свят влагат значителни средства в компании, развиващи технологии с ИИ, с надеждата, че те ще се установят като следващия значителен успех на пазара.

През третото тримесечие на 2024 г. рискови капиталови фондове са инвестирали 3.9 милиарда долара в стартиращи компании, които развиват технологии, основани на генеративен изкуствен интелект, според данни от „ПичБук“ (PitchBook). Повечето от тези средства – 2.9 милиарда долара, са насочени към компании в САЩ, отбелязва сайтът „Тек крънч“.

Категорията сделки не включва 6.6 милиарда долара, вложени от „ОупънЕйАй“ (OpenAI) в свои технологии с ИИ.

Корпорацията „Майкрософт“ (Microsoft) е инвестирала милиарди в проекта „ЧатДжиПиТи“ (ChatGPT) – чатбот, разработен от „Оупън Ей Ай“, който завоюва глобална популярност благодарение на своите способности за разговор с потребителите, посочват експерти.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук