Американски военни служители призоваха жителите на Южна Каролина за помощ за намиране на изтребител, след като са изгубили следите му при инцидент, при който пилотът на самолета катапултирал.
Пилотът от Корпуса на морската пехота успял да се измъкне след злополука с F-35B Lightning II, която е станала над град Северен Чарлстън в неделя следобед. Към момента издирването на изтребителя е фокусирано върху две езера северно от града.
Пилотът е успял да скочи безопасно с парашут в Северен Чарлстън около 14:00 часа местно време в неделя и е бил откаран в местна болница.
Състоянието му е стабилно, заяви майор Мелани Салинас, съобщава The Guardian.
Въз основа на местоположението и траекторията на изчезналия самолет търсенето на изтребителя F-35 Lightning II е фокусирано върху езерата Мултри и Марион, които се намират в близост до Северен Чарлстън.
Как, по дяволите, губиш F-35? Как няма проследяващо устройство и питаме обществеността какво, да намерим самолет и да го предадем?“, коментира избраната от района конгресмен Нанси Мейс.
В издирването се включи и хеликоптер, а към момента все още се изясняват причините за възникналия инцидент.
Изчезналият изтребител е бил базиран във въздушната база на Корпуса на морската пехота Beaufort. Той е изпълнявал съвместен полет с друг изтребител, който е кацнал обратно в базата.
Според данни на Министерството на отбраната изчезналият F-35B е бил
поставен на автопилот преди катапултирането,
пише специализираното издание The Warzone.
Въпреки че звучи напълно странно, изтребителните самолети могат да продължават по пътя си в режим „зомби“ за продължителни периоди от време и дори могат да кацнат невредими, дълго след като пилотът им е напуснал пилотската кабина. Подобни случаи е имало в миналото, твърди изданието, като припомня най-известният подобен инцидент от 1970 година.
Тогава бомбардировач F-106 Delta Dart се е приземил по корем, след като пилотът му катапултирал.
При друг случай съветски МиГ-23 е прелетял целия път от Полша до Белгия без пилот, който катапултира малко след излитането му 1988 г.
В случая от неделя е възможно изтребителят, ако е бил на режим „автопилот“, да е продължил по пътя си преди да се разбие. Ако транспондерите му не са били включени, е напълно възможно той да не е бил засечен, а ако е продължил пътя си към Атлантическия океан и се е разбил там, намирането му би било още по-трудно, подчертава изданието. Ако е летял до изчерпване на горивото, при разбиването
не може да се очаква да има пламъци, по които да се разбере за катастрофата.
По-късно говорителят на авиобазата Чарлстън е заявил, че е установено, че транспондерите действително не са работили „по неизяснени до момента причини“, отбелязва The Washington Post.
В пост в социалните мрежи от базата призоваха хората, ако са станали свидетели на катастрофа, да се свържат с властите.
Още международни новини – четете тук