Ка Ел Ем настоява правителството на Нидерландия да преосмисли плановете си за намаляване на полетите на летище "Схипхол"

Нидерландският авиопревозвач Ка Ел Ем (KLM) призова днес правителството да преразгледа стратегията си за справяне с шумовото замърсяване на летище „Схипхол“ в Амстердам, заявявайки, че е по-добре да се насърчават по-тихите самолети, отколкото да се ограничават полетите, предаде Ройтерс.

Очаква се правителството да обяви нов лимит на полетите за настоящия месец, след като през септември посочи, че вероятно ще разреши извършването на между 475 000 и 485 000 полета годишно, което е по-малко от настоящите 500 000.

Филиалът на френско-нидерландската авиокомпания „Ер Франс – Ка Ел Ем“ (Air France – KLM), най-голямата авиокомпания, работеща на летище „Схипхол“, подчерта, че намаляването на шумовото замърсяване може да бъде постигнато по-ефективно, като се осигури замяната на шумните самолети с по-нови и по-тихи модели.

„Министерството (на инфраструктурата и управлението на водите) изглежда възнамерява да намали броя на полетите, но това не е необходимо за постигане на целите по отношение на (намаляване на) шума“, заяви главният изпълнителен директор на Ка Ел Ем Марян Ринтел в отворено писмо до министъра Бари Мадленер, публикувано днес.

„Най-значителният принос за намаляването на шумовото замърсяване идва от замяната на по-старите самолети с нови, по-тихи“, добави той.

Ринтел посочи, че повишаването на таксите за по-стари самолети би могло да принуди авиокомпаниите да използват по-нови, което би довело до възможност за 5000 допълнителни полета в сравнение с настоящия план на министерството.

Той също така предупреди за възможна реакция от страна на САЩ и други нации, ако техните авиопревозвачи загубят слотове на „Схипхол“, което би могло да доведе до загуба на същите права за Ка Ел Ем в тези страни.

Превозвачът възнамерява да инвестира 7 милиарда евро (7,4 милиарда долара) в обновяване на своя флот през следващите години и обяви, че ще подкрепи прилагането на тарифна диференциация.

Министерството на инфраструктурата и управлението на водите на Нидерландия все още не е коментирало писмото.

Миналата година правителството опита да ограничи броя на полетите на „Схипхол“ до около 450 000, но отстъпи под натиска на индустрията и възраженията на Европейския съюз, който посочи, че първо трябва да се обмислят алтернативни мерки за намаляване на шума.

Нидерландският съд нареди през март на правителството да предприеме допълнителни действия за намаляване на шумовото замърсяване на летището в Амстердам, като отбеляза, че интересите на местните жители са били пренебрегвани през последните години.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук