Американската академия за киноизкуство временно позволи на филми, които се излъчват само на стрийминг платформи, да бъдат предлагани за номинации за Оскар. Това стана ясно от изявление, публикувано във вторник на уебсайта на наградите.
Преди това, според правилата, номинираните за „Оскар“ можеха да бъдат само филми, които се излъчват във всеки комерсиален киносалон в Лос Анджелис (Калифорния) за поне една седмица от календарната година, предшестваща награждаването. Решението за изменение на правилата се дължи на закриването на киносалоните поради пандемията от коронавирус.
В съобщението на киноакадемията се уточнява, че за да участва в селекцията, филмът трябва да бъде публикуван на собствения уеб сайт за стрийминг на Академията в рамките на 60 дни от датата на излизането му.