Възможно е училищата да разработят такава иновация, в която до 20% от задължителните и избираемите предмети да се изучават в електронна среда от разстояние. Това заяви заместник-министърът на образованието и науката Таня Михайлова.
Заместник-министър Михайлова участват в заседанието на ресорната парламентарна комисия, за да запознае народните представители с информацията за предстоящата наесен нова учебна година.
Всяко училище само определя кои дисциплини да са дистанционно
Тя подчерта, че заради COVID-епидемията училищата сами ще определят колко от дисциплините да се изучават дистанционно.
„Могат да бъдат и 5%“, даде за пример Михайлова.
Според нея повод за мярката са станали добрите практики, които българските училища са демонстрирали по време на епидемията и извънредното положение.
„По отношение на самото обучение имаме една успешно завършена учебна година, което е най-големият плюс на обучението от разстояние. Оттам насетне голяма част от по-големите ученици бяха изключително мотивирани да развиват качества като самостоятелно учене, умения за организация и други“, обясни заместник-министър, която припомни, че мярката е предложение единствено за училищата, които са в прогимназиален и гимназиален етап.
Различна продължителност на междучасията
Таня Михайлова коментира и предложението за въвеждане на различна продължителност на междучасията. „Където е възможно, там ще се въведат. В момента тече среща в министерството с представители на Министерството на здравеопазването, на родителски организации, на директори, за да може да има по-ясно разписан протокол. Там, където е възможно – да, така ще се направи. Където не е, ще се търсят други начини“, обясни тя и допълни, че най-важно е да няма смесване на учениците от началния етап с тези от по-горните класове.
„Нека да си кажем – да очакваме физическа дистанция да спазват учениците в начален етап и в детски градини, това не е възможно! Важното е самите те да знаят да се пазят и да се дезинфекцира. Учениците и децата са групата, която най-малко е застрашена, но ние мислим за родителите, бабите им, дядовците им, както и за колегите-учители“, допълни още заместник-министърът.
Като част от противоепидемичните мерки се обсъжда и възможността за сепаратизацията на учениците – един клас в една класна стая, ако това е възможно, както и задължителна и честа дезинфекция.