Френската компания „Карфур“ обяви план за преструктиране на дейността си, , включващ хиляди съкращения на работни места, промени в предлаганите продукти и нови партньорства в Китай.
„Карфур“, която в началото на века беше на второ място в света като верига за търговия на дребно след американският гигант „Уол-Март“, сега е вече на девето място, сочи анализ на консултантската компания „Делойт“ и вече е изпреварена от такива компании като „Амазон“ и „Костко“.
Около 2400 работни места ще бъдат съкратени във френските клонове на „Карфур“, в които понастоящем работят 10 500 души, съобщиха от групата.
Продуктовият микс на дистрибутора трябва да бъде пренасочен към повече органични продукти, като целта е да се увеличат продажбите в този сегмент почти четири пъти до 2022 г.
Също така ще се работи върху ускоряване на развитието на компанията в дейност онлайн, което трябва да доведе до 20% дял от пазарния дял в онлайн търговията с храни във Франция.
От „Карфур“ се надяват на годишни спестявания от 2 млрд. Евро ($ 2,45 млрд.) Долара от 2020 г. нататък благодарение на преструктурирането, тъй като рационализира логистиката и режийните разходи. Компанията също съобщава, че е подписала сделка с китайския интернет гигант „тенсент“ и групата супермаркети „Юнхуей“, която ще вземе миноритарен дял в китайското дъщерно дружество на „Карфур“