Фирмата „Керинг“ (Kering), известна с производството на луксозни стоки, обяви днес назначаването на Лука де Мео, бивш ръководител на „Рено“ (Renault), за нов главен изпълнителен директор. Той ще заеме поста на 15 септември след общо събрание на 9 септември, както посочи компанията, а новината бе потвърдена и от вестник „Фигаро“.
По информация от комюникето, ролята на председателя на управителния съвет, която ще остане у Франсоа-Анри Пино, ще бъде отделена от тази на главния изпълнителен директор, за да се следват най-добрите практики в корпоративното управление.
Франсоа-Анри Пино е начело на компанията от 2005 г., когато „Керинг“ все още носеше името „Пино-Прентам-Редут“ (Pinault-Printemps-Redoute). През 2013 г. тя получи настоящето си наименование.
Според Пино, след две десетилетия в изграждането на „Керинг“ като ключов играч в луксозния сегмент, компанията е готова да навлезе в нов етап. С началото на 2023 г. той стартира преразглеждане на управленската структура, което доведе до назначаването на Лука де Мео.
„Неговият опит с листвана на борсата компания, отличното разбиране за марките и уважението му към корпоративната култура ме увериха, че е правилният човек за обновяване на нашата визия“, добавя Пино.
„Разбира се, ще го подкрепям в новата му роля като председател на управителния съвет на „Керинг“, заключава той.
Същевременно компанията „Керинг“ отчита спад от 14% в продажбите за първото тримесечие, което е 3,88 млрд. евро, заради трудната ситуация в сектора, особено с оглед на слабите резултати на „Гучи“ (Gucci), която носи 44% от приходите на групата.
През 2024 г. продажбите на „Керинг“ спадат с 12% до 17,19 млрд. евро, а нетната печалба намалява с 64% до 1,13 млрд. евро.




