Китай възобнови строителството на най-голямото в света летище на изкуствен остров

В Китай се изгражда най-голямото летище на изкуствен остров в морските води близо до град Далян, съобщава германското списание „Виртшафтсвохе“.

Градът с население от 7,5 милиона души, разположен в Североизточен Китай, разполага с аерогара, която функционира почти един век и е била модернизирана четири пъти. Въпреки това, увеличаващият се обем на пътниците изисква построяването на нови съоръжения на около 2 км от брега.

Очаква се, след като бъде завършено през 2035 г., летището да обслужва до 80 милиона пътници и 540 000 полета годишно, включително полети на огромните самолети А380.

Първоначалният план беше новото летище да започне работа още през 2018 г., но проектът беше временно прекратен през 2016 г. поради липса на необходимите разрешителни, според медийните доклади. Сателитни снимки обаче показват, че строителството е подновено.

Спирането на проекта е свързано не само с административни трудности, но също така и със сложни геоложки условия, проблеми с изкопните работи, амбициозен график и високи стандарти за квалификация, според информация от китайския портал „Чайна нюз нетуърк“.

Изграждането на летища на изкуствени острови е рисково, както показва примерът на летище „Кансай“, открито през 1994 г. край Осака, Япония. Поради нестабилността на морското дъно, то потъва по-бързо от планираното и съществуват прогнози, че до 2054 г. може да достигне нивото на морето. Съществува риск от инфилтрация на вода в основата, която би могла да отслаби структурата, а също така и увеличаването на строителството на повърхността поставя допълнителни натоварвания.

Потенциалните последици от потъването са видни от събитията с летище „Кансай“ през 2018 г. Тогава изкуственият остров пострада от тайфун и пистите бяха наводнени. Кораб блъсна моста, водещ към острова, и хиляди пътници останаха блокирани за дни, преди да бъдат евакуирани с лодки и автобуси.

Повишаването на морското равнище добавя още предизвикателства за летищата на изкуствени острови. Например, летищата в Ню Йорк са на нивото на морето и през 2012 г. пострадаха от наводнение по време на урагана Санди, което наложи изграждането на диги, отводнителни канали и помпи.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук