Потребителските цени в Китай нараснаха през октомври за първи път от три месеца, благодарение на увеличеното търсене по време на празниците, след като през по-голямата част от годината те намаляваха, предаде Си Ен Би Си.
Индексът на потребителските цени показа годишен ръст от 0,2 процента през миналия месец, съобщи днес Националното статистическо бюро на Китай (NBS).
На месечна база, цените също са се увеличили с 0,2 процента, което е противоречие с прогнозите на анализаторите, анкетирани от Ройтерс, които предвиждаха нулев растеж.
Повечето от аналитиците в анкетата на Ройтерс също очакваха нулев ръст на ценовите нива през октомври, както годишно, така и месечно.
Цените на хранителните стоки в Китай са спаднали с 2,9 процента на годишна база, но спрямо предходния месец те са регистрирали увеличение от 0,2 процента.
В същото време индустриалните производствени цени спаднаха с 2,1 процента, което е по-малко от предишните месеци.
На месечна основа, цените на производителите също нараснаха с 0,1 процента през октомври.
През октомври, усилията за увеличаване на вътрешното търсене продължиха да дават плодове, комбинирани с импулса от Златната седмица (Национален празник в Китай – б.ред.) и фестивала „Средата на есента“, коментира в изявление Дун Лицзюан, главен статистик на националното статистическо бюро.
Фестивалът „Средата на есента“ в Китай, който е важен за семейни срещи и тази година (6 октомври) съвпадна с националния празник, доведе до по-дълга от обикновено ваканция между 1 и 8 октомври.
Въпреки че мерките на Пекин, насочени към намаляване на агресивната ценова конкуренция и увеличаване на търсенето, показват резултати – печалбите в индустрията през септември нараснаха с над 21 процента, експертите предупреждават, че зависимостта на местните власти от данъчните постъпления продължава да насърчава конкуренцията и свръхпроизводството, докато не бъдат реализирани значителни промени в данъчната система, посочва Си Ен Би Си.




