Клиентите на банките в Германия са все по-отворени към съвети от изкуствен интелект, според проучване на консултантска компания

Клиентите на банките в Германия показват нарастваща готовност да взаимодействат с финансовите си институции по дигитален начин и да получават съвети чрез изкуствен интелект (ИИ), сочи проучване на консултантската фирма „Оливър Уаймън“ (Oliver Wyman), цитирано от ДПА.

Доверието в съветите, които идват от изкуствен интелект, се увеличава, като около един от трима клиенти в Германия вече използва такива инструменти или планира да ги тества в близък срок, показва изследването. Въпреки това, общото приемане на самостоятелно работещи (ИИ) инструменти в Германия остава под средното за Европа, отбелязва докладът.

AI приложенията все по-често стават основен източник за търсене на продукти, сравнения и начален съвет, коментира Рене Фишер, един от авторите на проучването, цитиран от ДПА.

Анкетата обхваща 4816 потребители в девет европейски страни, сред които 609 от Германия. Въпреки повишената готовност към ИИ, повечето германски клиенти все още са предпазливи към идеята автоматизирани инструменти да извършват транзакции от тяхно име. Само 4 процента от анкетираните посочват, че биха могли да си представят банков инструмент, който автоматично прехвърля средства от спестовна към разплащателна сметка при нисък баланс.

Около 25 процента казват, че биха разгледали подобни услуги в бъдеще, докато 31 процента не биха ги обмислили, а 19 процента категорично отхвърлят идеята за автономни агенти с изкуствен интелект, предаде ДПА.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук