графика

Политическите формации, които са участвали в парламентарните избори през ноември, са изразходвали над 7,3 млн. лв. Това показва проучване на Института за развитие на публичната среда.

Най-много средства за кампаниите си са похарчили „Демократична България“ – 1 млн. 239 хил. лв., и „Продължаваме промяната“ – 1 млн. 237 хил., следвани от ГЕРБ с над половин млн. лева.

В топ 5 на най-скъпите кампании влизат още БСП с 360 хил. лв. и ДПС със 131 хил. лева.

Най-голям е делът на медийните услуги, като за отразяването си партиите и коалициите са заделилили близо 5 млн. лв.

графика

Следващото голямо перо са разходите за масови прояви и агитационни материали, за които са отишли над 700 хил. лв. За пореден път партиите продължават да разчитат на доброволен труд в кампаниите си. По-малко от 1% от всички разходи са отделени за възнаграждения.

Единствените две формации, декларирали такива, са „Продължаваме промяната“ и „БСП за България“.

Ако стойността за получен глас е признак за ефективност на кампанията, то с висока такава могат да се похвалят от ДПС и „Има такъв народ“.

Двете партии са отделили съответно 39 стотинки и 76 стотинки за медийно отразяване, за да получат 1 глас.

графика

По този показател най-скъпо са излезли гласовете за  Български национален съюз, „Бригада“ и „Пряка демокрация“ и други. „Цената на глас” на тези партии достига до 36 лв. Те пък са разчитали основно на медийни пакети, за да финансират своите кампании.

Припомняме, че на изборите през ноември 2021 г. участваха 20 партии и 7 коалиции.

За още новини последвайте канала на Дебати в Google Новини

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук