Френската компания за луксозни стоки „Керинг“ (Kering) отчете загуба от милиарди долари от пазарната си стойност, след като акциите й паднаха с почти 13 процента по време на днешната търговия на фондовата борса в Париж, съобщава Ройтерс.
Разочарование у инвеститорите предизвика новината, че дъщерната марка „Гучи“ (Gucci) е избрала за свой нов творчески директор Демна Гвасалия. Той преди това заемаше подобна роля в модната къща „Баленсиага“ (Balenciaga), която е също под шапката на „Керинг“.
Много анализатори на пазара отбелязват, че 43-годишният грузински дизайнер Демна, познат в отрасловите среди просто с първото си име, е твърде рисков избор за ръководна позиция в толкова известна марка като „Гучи“. Инвеститорите очакваха, че мястото ще бъде заето от по-признато име в модната индустрия, добавя Ройтерс.
„Гучи“ генерира почти половината от приходите на „Керинг“ и две трети от оперативната печалба на групата. На фона на тези данни стойността на акциите на френската компания спадна с 11,16 процента около 18:15 ч. българско време.