Легендарният Себастиен Льоб ще се завърне в световния рали шампионат през 2018 г., отново ще кара за Citroen, но ще участва в едва три ралита: в Корсика, Испания и Мексико.
Възможността 9-кратният рали шампион, който доминира в WRC между 2004 и 2012 г., се появи в края на този сезон, когато Себ се съгласи да направи два еднодневни теста на C3 WRC – новия рали боец на Citroen, при който обаче се получи объркване в посоката на развитие на колата, а титулярните пилоти Крис Мийк и Крейг Бриън вече бяха изчерпили идеите си, пише Automedia. Шефът на Citroen Sport Ив Матон може да е доволен, че връща Льоб на рали отсечките догодина, но всъщност това е най-малкото, за което той преговаря преди края на годината.
През 2017 г. Мийк се записа сред пилотите, спечелили състезания през годината, но Citroen в нито един момент не беше реална заплаха за M-Sport и Hyundai. А освен това Крис записа доста повече катастрофи и отпадания, отколкото победи. Матон преговаряше едновременно с Льоб, Себастиен Ожие и Андреас Микелсен, което обещаваше трудно бъдеще за Мийк, но както и се очакваше, тим шефът получи повече откази.
Ожие реши да остане в M-Sport, Микелсен реши, че съдбата му не може да зависи от преговорите на Матон с двете френски звезди и подписа с Hyundai, а Льоб наскоро обяви, че ще кара пак в WRC, но програмата му ще е ограничена и ще е подчинена на участията му в рали „Дакар” и световния рали крос шампионат.
Така от календара отпаднаха „Монте Карло” и „Швеция” – първото е много близо до финала на „Дакар”, а второто се застъпва с тестовете преди началото на сезона в рали кроса. Себ обясни, че е било логично да избере участие в две асфалтови ралита, като едното от тях е домашният му френски кръг, макар, че той направи уточнението, че не е запознат с маршрута на състезанието в Корсика.
Освен това Льоб е искал да кара и в едно макадамово състезание и какъв по-добър избор от рали „Мексико”, където французинът записа шест поредни победи в шест старта.
Мийк остава лидер на Citroen с програма от 13 ралита догодина, Крийг Брийн ще кара в 10, а Стефан Лефевр ще се бори в по-долната категория WRC2. Халид Ал Касими отново ще е „частният” пилот на Citroen, като неговата програма ще включва няколко ралита, които предстои да бъдат обявени.
Новият сезон в WRC започва през януари с рали „Монте Карло”, а оспорваната битка от 2017 ще стане още по-интересна с епизодичното включване на Льоб.