Летище „София“ е съществен фактор за напредъка на България и Югоизточна Европа, където наземната мрежа не е толкова развита, както в Западна Европа, а авиацията предоставя най-бързото решение. Това заяви Хесус Кабайеро, главен изпълнителен директор на концесионера на летище „София“ – „СОФ Кънект“, по време на петото издание на Софийския икономически форум. „Стремим се да превърнем летище „София“ в регионален транспортен център. Увеличихме трафика с 10 на сто, докато средният растеж в Европа е 5 на сто. Икономическият принос от това за БВП на страната е 500 милиона лева“, подчерта Кабайеро. Той допълни, че развитието на въздушната свързаност изисква конкурентоспособност, тъй като авиокомпаниите избират маршрути на база икономически и логистични предимства.
„Необходимо е да подобрим инфраструктурата и капацитета и да сме готови за бърза трансформация, тъй като правителството не разполага с процедури и политики, които да му позволят бърза реакция, и това е целта на публично-частните партньорства – да ускорим този трансформационен процес“, изтъкна Кабайеро.
Йоанис Киркинезис, вицепрезидент за Балканите на „Хил Интернационал“ (Hill International), подчерта, че подобрената свързаност и енергийната сигурност привлекат инвеститори, фокусирайки се върху икономическото и туристическото развитие.
Бившият посланик на Гърция в България и секретар на Организацията за Черноморско икономическо сътрудничество Майкъл Христидис отбеляза, че въпреки напредъка в свързаността на региона, той все още изостава в сравнение с други европейски територии. „Инфраструктурата е катализатор за обединение – ползите от нея надхвърлят само търговията. Необходими са частни инвестиции за нейното развитие“, каза Христидис, призовавайки за регионални споразумения и унифициране на регулациите относно инфраструктурните инициативи.