Лозарско имение с традиции в Германия се обръща към производство на безалкохолно вино на фона на засиленото търсене на напитката

Интересът към безалкохолните вина не е изненада за Карл Юнг, чието семейно лозарство в Германия, активно в производството на вино повече от сто години, се адаптира към растящото търсене на трезвост сред младите, съобщава Франс прес.

„Ние не сме новаци“, казва усмихнат Бернхард Юнг, докато обикаля съоръженията на замъка Бусенбург, разположен сред лозята на долината на река Рейн.

Дядо му, Карл Юнг, е известен като пионер в извличането на алкохол от вино, процес, който той разработва през 1907 г. и който до днешен ден е широко прилаган от специалисти.

В момента целта му е да предложи алтернатива на клиентите, които по здравословни причини не могат да пият алкохол.

Семейното имение бързо се утвърдило на пазара, добивайки опит през Сухия режим (1920-1933 г.) в Америка, а също така и в много мюсюлмански страни.

Сегашното традиционно производство от 90-те години е прекратено, за да се насочи вниманието към безалкохолните вина, които набира популярност, особено сред младежите.

„Забелязваме значителен растеж в последните години, с годишен прираст от 35 на сто за нашата компания“, споделя Бернхард Юнг, който изнася 80% от 17-те милиона бутилки безалкохолно вино, произведени годишно в страната. Компанията обслужва и други производители, тъй като около две трети от вината се преработват за марки, желаещи да добавят безалкохолни опции в портфолиото си.

Очакванията за продължаващ ръст са оптимистични, като в САЩ продажбите вероятно ще нараснат с 11% на година до 2028 г. Същото важи и за Германия, Великобритания и Франция, според анализаторите от фирмата за изследване на пазара на алкохолни напитки „IWSR Drinks Market Analysis.“

Дялът на безалкохолното вино в световното производство за момента е 0,5%, но прогнозите сочат, че може да достигне 4-5%, според Международната организация по лозата и виното (OIV).

„Моет Хенеси“, подразделението на LVMH, което се занимава с луксозни стоки, наскоро направи първа инвестиция в марка безалкохолни пенливи вина.

В замъка Бусенбург, красивият град Рюдесхайм редовно получава доставки на вино от южногермански лозя и от други европейски страни.

В голяма стая с две машини, свързани с тръби, течността постоянно циркулира в имението. Процесът на вакуумно изпаряване, разработен от Карл Юнг, се осъществява в модерна изба с иновационни технологии.

Виното бавно се нагрява до температура под 30 градуса, така че да се изпарят само алкохолът и да останат ароматите.

Напитката преминава през процес на „възстановяване на вкуса“.

„Започваме с извличането на ароматните съставки от виното, след което го преработваме в безалкохолно вино“, обяснява Бернхард Юнг.

Безалкохолните вина преди се смятаха за слаби по вкус, но качеството им значително е подобрено през последните години благодарение на новите технологии и усъвършенстваното ноу-хау.

В Германия собственици на заведения споделят за нарастващо търсене на тези напитки през последните „две или три години“, докато в началото на десетилетието клиентите все още не са били убедени.

 

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук