Министърът на туризма Зарица Динкова призова асоциацията на ресторантьорите да преосмисли отношението си към клиентите, както и към по-отговорно отношение към образа на българския туристически продукт. В позиция, изпратена до медиите, министър Динкова заявява, че е силно притеснена от сигналите, които браншовите организации изпращат към българските потребители.
Реакцията е по повод заканата на ресторантьорите да съдят клиента на заведението, който си позволи да повдигне въпроса за спорната търговска практика, при която скъпо телешко месо се предлага на грамаж. Припомняме, че мъжът е трябвало да плати 650 лв. във варненски ресторант за три пържоли от специално подбрано месо. Баснословната сметка разбуни духовете в социалните мрежи и стана причина за проверка на ресторантьорите от страна на компетентните институции.
Министърът припомня на бранша, че обществото се е отнесло с разбиране към загубите на сектора по време на пандемията и държавния бюджет се е лишил от многомилионни приходи заради намалената ставка на ДДС.
„Ако ресторантьорите не променят отношението си към клиентите, ще ми е много трудно да защитя данъчните придобивки в бюджета за следващата година, тъй като няма да мога да намеря аргументи и подкрепа за това в българското общество“, се казва в позицията на министъра на туризма Зарица Динкова.
Още икономически новини – четете тук