Повече от 33% от населението в Германия все по-често избягват американски продукти и услуги заради действията на президента Доналд Тръмп, посочват данни от изследване, предадени от агенция ДПА.
Проучването е реализирано от „Инофакт“ по поръчка на платформата за сравнение на цени „Веривокс“. Според него 34,3% от анкетирани вече са намалили потреблението на американски стоки и услуги, а над 17% планират да продължат да ограничават тяхната употреба.
Особено сериозно влияние се наблюдава в сегмента на смартфоните – над една трета от респондентите обявяват, че преразглеждат или имат намерение да променят навиците си при покупките. Около 30% заявяват, че не желаят да ползват американски компютърни продукти и обмислят да ограничат или напълно да спрат употребата на социални медии като „Инстаграм“ и „Екс“.
Въпреки това, само 16,7% от участниците в изследването споделят, че биха помислили за преминаване към алтернативи на „УотсАп“.
Междувременно около 30% от запитаните изразяват съмнения относно ефективността на бойкота на американски стоки, а 36,3% считат, че услуги като „УотсАп“ и „Амазон“ са толкова популярни, че в действителност са незаменими.
Проучването е проведено онлайн между 30 април и 2 май 2025 г. с 1 015 участници на възраст от 18 до 79 години. Според „Веривокс“, данните са представителни за населението на Германия според възраст, пол и географско разпределение.




