Научноизследователската лаборатория на "Ел Би Булгарикум“ и "Мейджи" се очаква да бъде открита през първата половина на 2026 г., съобщи икономическото министерство

Съвместната лаборатория на „Ел Би Булгарикум“ и японската „Мейджи“ (Meiji) е планирана да започне работа през първата половина на 2026 година, с основна цел да изследва ползите от традиционното българско кисело мляко. Информацията бе оповестена след среща на министъра на икономиката Петър Дилов с главния изпълнителен директор на Meiji Holdings Co., Катсунари Матсуда.

Двамата обсъдиха новите направления в партньорството между „Ел Би Булгарикум“ и „Мейджи“, включително нововъведения в науката и технологиите, както и развитие на нови продукти, съобщиха от Министерството. Срещата се проведе в централния офис на компанията в Токио, като присъстваха Бунджиро Яо, член на управителния съвет на „Мейджи“, и посланикът на България в Япония, Мариета Арабаджиева.

Основен акцент на срещата бе стратегическото партньорство и разписаното през октомври 2024 г. споразумение за съвместна научноизследователска и развойна дейност, което ще бъде реализирано чрез изграждане на съвместна лаборатория. Министърът подчерта, че „Мейджи“ играе важна роля в популяризирането на българския продукт. Бунджиро Яо изрази, че откритие на лабораторията за „Мейджи“ е от огромно значение.

Изразено бе, че сътрудничеството с японската компания не е само в предоставянето на ноу-хау и закваски, а включва и съвместни изследвания на здравословния ефект на киселото мляко, както и разработването на технологии за производството.

Министърът акцентира, че партньорството между държавната компания и „Мейджи“ е ярък пример за взаимно доверие и общи ценности, които допринасят за устойчивото развитие на двустранните икономически отношения.

Благодарение на сътрудничеството, българското кисело мляко е познато на около 95% от японците, като над 20 милиона от тях започват своя ден с него, което стана ясно по време на срещата.

На срещата беше споменато и, че над петдесетгодишното сътрудничество с „Мейджи“ е довело до изграждането на познатостта на бранда „Българско кисело мляко“ не само в Япония, но и в други азиатски mercados.

Матсуда благодари за успешното партньорство и подчерта, че разширяване на отношенията между компаниите остава приоритет. Той добави, че „Мейджи“ вече над половин век предлага кисело мляко на японския пазар, под името „Българско кисело мляко“, с което популяризира България.

Meiji е най-големият производител на млечни продукти в Япония, напомнят от ведомството. Асортиментът им включва прясно мляко, кисели млека, сладоледи, сирена и много други млечни продукти, както и разнообразие от здравословни храни и напитки.

Новая стратегическа фаза, по която работят България и Япония, бе обявена от министър Петър Дилов. Той присъства на официалното закриване на световното изложение ЕКСПО 2025, проведено в Осака от 13 април до 13 октомври 2025 г. с участието на около 160 държави.

Българският павилион на ЕКСПО 2025 в Осака, Япония, бе официално открит на първия ден на изложението – 13 април. В тържествената церемония участваха вицепремиерът и министър на иновациите и растежа Томислав Дончев, посланикът на България в Япония Мариета Арабаджиева и изпълнителният директор на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия д-р Бойко Таков. Българският павилион се намираше на ключово място, между павилионите на Сингапур и Нидерландия, където България представи своите решения на глобалните предизвикателства, акцентирайки на подтемата Спасяване на животи.

 

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук