В САЩ се задва нов скандал със злоупотребата с потребителски данни. И обещава да бъде по-силен от историята с Cambridge Analytica.
Американското издание на Bloomberg публикува проучване, според което Google се замесва в поредния скандал, след като е успяла да постигне споразумения с MasterCard относно прехвърлянето на данни за покупките на клиенти. Разбира се, клиентите не знаят нищо за това.Google се нуждае от това, за да проучи влиянието на онлайн рекламата върху покупките в магазините. Според Bloomberg преговорите за прехвърляне на данни са продължили четири години и струват на Google кръгла сума: тя е около милиони или десетки милиони американски долари. През 2017 г. Google започна да предоставя на рекламодателите инструмента за измерване на продажбите в магазините, включително информация за ефективността на кампаниите в офлайн режим. Google частично потвърди съществуването на такава транзакция, но гарантира, че няма прехвърлени лични данни на потребителите. Публикацията отбелязва и съмненията на някои служители на Google: те нарекоха услугата неетична, тъй като потребителите не са поканени да откажат да предоставят данни за покупките си на трети страни. Журналистите подозират, че Google сътрудничи с други платежни системи и продължават разследването. източник: Bloomberg
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!